niedziela, 24 kwietnia 2011
wtorek, 19 kwietnia 2011
20. Lampy typu "Lexus-look".
Obiekt wielu kontrowersji, nagonek itp., które tradycyjnie przywędrowały zza wielkiej wody. Choć moda na te lampy raczej minęła, to dziwne, że w zdecydowanie mniejszym stopniu ludzie czepiają się tych przeźroczystych kloszy kiedy widzą je na Lexusach, a na innych samochodach, w przypadku jak ktoś zmienił seryjne lampy na takowe, to już "wieś".
poniedziałek, 18 kwietnia 2011
19. Honda Civic Domani / Acura EL / Isuzu Gemini conversion.
poniedziałek, 11 kwietnia 2011
18. Mitsubishi Diamante 30R-SE 4WD.
Ten ładny, bardzo dobrze wykonany oraz funkcjonalny samochód, po raz pierwszy został pokazany na targach Tokyo Motor Show na przełomie października i listopada 1989 r., natomiast w maju 1990 r. wszedł do sprzedaży i chyba zasłużenie zdobył nagrodę dla samochodu roku w Japonii.
piątek, 8 kwietnia 2011
17. 3 x JDM 2.0L N/A 200 KM: Mitsubishi FTO, Nissan Silvia S15, Toyota MR2 SW20.
Najbardziej popularnymi japońskimi silnikami wolnossącymi, gdzie na jeden litr pojemności przypada 100 KM lub więcej, są jednostki Hondy, z racji swojej dostępności. Przykładowa B-seria, to już kultowe silniki, które jeszcze wiele, wiele lat będą w obiegu. Ale oczywiście to, że coś jest popularne, nie znaczy, że jest jedyne. Poniżej, trzy sportowe, japońskie coupe, których 2-litrowe, wolnossące silniki, rozwijają moc 200 KM (oficjalnie) i niemal tyle samo Nm. Ich produkcja (modeli lub danych generacji samochodów) skończyła się w latach 1999-2002. Te konkretne wersje silnikowe przeznaczone były niestety tylko na rynek japoński (JDM).
wtorek, 5 kwietnia 2011
16. Mitsubishi Galant E33A AMG.
To jeden z prawdopodobnie dwóch samochodów Mitsubishi, za jakie wzięła się firma AMG (a przynajmniej dwóch mi znanych, pierwszy to Debonair). Projekty te wywołują głównie dwa typy emocji: szok i pogardę (w sumie niezrozumiałą dla mnie). Szok dlatego, że niewiele osób wie, że AMG przerabiało japoński samochód, a pogarda (szczególnie na forach Mercedesa) dlatego, że... AMG przerabiało japoński samochód. Tak czy inaczej, z racji swojej "dziwności" (w sensie: Mitsubishi-AMG) i "niedostępności", warto poświęcić temu samochodowi chwilę.
Subskrybuj:
Posty (Atom)