środa, 31 października 2012

środa, 24 października 2012

151. Japońskie klasyki #04: Isuzu Bellett GT + GT type R (GT-R).

151. Japońskie klasyki #04: Isuzu Bellett GT + GT type R (GT-R). staryjaponiec blog いすゞ 日本車 スポーツカー クラシックカー
Bellett GT & GT type R, to nie puste znaczki i etykiety, które miały tylko sugerować coś sportowego. Historia tych dwóch wersji ma swoje korzenie w wyścigach z lat 60, kiedy Isuzu budowało samochody rywalizujące na rodzimym rynku z Prince/Nissanem Skyline czy Toyotą 1600GT.



poniedziałek, 22 października 2012

niedziela, 14 października 2012

149. Japońskie klasyki #03: Toyota Sports 800 (UP15).

149. Japońskie klasyki #03: Toyota Sports 800 (UP15). staryjaponiec blog トヨタ スポーツカー クラシックカー
Sports 800 uznawany jest za pierwszy, sportowy samochód Toyoty. Całość wyszła spod ręki designera Nissana - Shozo Sato, inżyniera Toyoty - Tatsuo Hasegawa, jak również swój wkład miał tragicznie zmarły w 2010 r. kierowca testowy Toyoty - Hiromu Naruse.



poniedziałek, 8 października 2012

148. Zdjęcia #051: Toyota X90 - Chaser, Mark II & Cresta.

148. Zdjęcia #051: Toyota X90 - Chaser, Mark II & Cresta. staryjaponiec blog 日本車, チューニングカー, トヨタ
W lipcu była galeria X100, natomiast dzisiaj starsza generacja - X90 z lat 1992-1996. Czyli kolejna porcja JDMu w postaci Chaser, Cresta i Mark II, który ominął nasz kontynent. Cechy charakterystyczne? Napęd na tył i 1JZ/2JZ pod maską. Takie atuty do dzisiaj czynią z tych samochodów bardzo popularne driftowozy w Japonii. W przypadku silnika 1JZ-GTE trzeba wspomnieć, że generacja 1JZ-GTE obecna w X90 posiada dwie turbosprężarki, podczas gdy kolejna i nowsza (obecna w X100) ma jedną. Poza napędem na tył, są też wersje wyposażone w napęd na cztery koła.

wtorek, 2 października 2012