poniedziałek, 21 października 2013

266. Blog update #04

266. Blog update #04 staryjaponiec
Tym razem konkrety, bez off-topic.









Z okazji serii filmów, raz na jakiś czas postaram się umieszczać video pokazujące Japonię z perspektywy kierowcy japońskiej fury. Czasami trafiam na takie filmy, zamierzam zrobić odsiew i umieszczać jedynie te najciekawsze, myślę, że około dwie sztuki wystarczą na każdy wpis.
Generalnie, serie filmów nie cieszą się na tym blogu dużą oglądalnością, być może przesadzam z ilością, mało komu chce się siedzieć i oglądać pięć filmów o długości od kilku do kilkunastu minut każdy. Dlatego spróbuję zmniejszyć liczbę filmów do dwóch (max. trzech) i zapodawać tylko te najbardziej ciekawe.



Brakuje na tym blogu japońskiego off-roadu. Cięższy sprzęt na obecną chwilę raczej nie leży w kręgu moich zainteresowań, jednak japońskie terenowe samochody od kilkudziesięciu lat zdecydowanie uważane są za jedne z najlepszych, jeśli chodzi o jazdę w terenie, a społeczność tych samochodów również należy do niemałych. Póki co, od czasu do czasu postaram się tworzyć galerię zdjęć, ale może kiedyś zdołam zająć się opisami.



Opis X-serii samochodów Toyoty (Chaser, Mark II itd.) powoli się tworzy. Czuję potencjał w tych samochodach (szczególnie generacje od lat 80) jeśli chodzi o zainteresowanie się nimi w Polsce... tzn. raczej podziwianie ich w internecie, ponieważ w polskich warunkach to niemal niemożliwe zobaczyć je na drodze lub torach wyścigowych/driftingowych, ale może w drugim przypadku z czasem się to zmieni. Jak wiadomo w Japonii od dawna są to jedne z najpopularniejszych i najbardziej cenionych 4-drzwiowych driftowozów, w naszym kraju popularność driftingu cały czas pnie się w górę, więc może z czasem ludzie którzy dopiero wchodzą w tematykę upalania samochodów na torach coraz częściej będą zauważać, że jeśli chodzi o drift w sedanach, to nie tylko BMW. W sumie nie trzeba od razu zaglądać do Japonii, wystarczy popatrzeć za wschodnią granicę, Rosjanie od lat uwielbiają Chasery, Mark II i Cresty, mają nawet kilka klubów, ponieważ nikt im nie zabrania legalnie jeździć samochodem RHD.
Problem z opisem tych samochodów jest taki, że ja osobiście nie znam zbyt wielu ciekawostek z nimi związanych, na dodatek modele te są do siebie bardzo podobne pod każdym względem, jakby nie było, to "tylko zwykłe sedany", więc jeśli miałbym tworzyć jeden wpis z opisem jednej generacji, wyglądałoby to niesamowicie chudo. Planuję połączyć opisy generacji i rozbić to na cztery części.

Jednak prawdopodobnie na pierwszy ogień pójdzie Honda Concerto, ale to za jakiś czas.



Chciałbym jeszcze przypomnieć o tym co pisałem w poprzednim update, a mianowicie poszukuje dobrych fotek z japońskimi samochodami z Polski, które mógłbym umieścić w nagłówku bloga. Szerokość ponad 1000px, kompozycja taka, aby dało się wykadrować tak jak na obecnym zdjęciu powyżej w nagłówku. Jeśli ktoś posiada takie zdjęcia lub zna osoby posiadające takowe (fotografowie) i chciałby się podzielić materiałami/informacjami, mój e-mail:


0 komentarze:

Prześlij komentarz