wtorek, 31 grudnia 2013

289. Zdjęcia #090: Mitsubishi.

289. Zdjęcia #090: Mitsubishi. staryjaponiec blog, galeria
Stary rok kończę galerią pięknych samochodów Mitsubishi, głównie z lat 60-90, przy okazji moje postanowienie na rok 2014, to nauczyć się w końcu rozróżniać Evo VII, Evo VIII oraz Evo IX, ponieważ przyznam ze wstydem, że często mam z tym spore problemy, szczególnie w modelach po tuningu.




piątek, 27 grudnia 2013

sobota, 21 grudnia 2013

287. Samochody z duszą #01: Mazda RX-7 i Cosmo.

287. Samochody z duszą #01: Mazda RX-7 i Cosmo. staryjaponiec blog
Zauważyłem, że w zależności od zainteresowań daną motoryzacją (japońska, niemiecka, amerykańska itp. itd.), niektórzy ludzie mają nieco inne poglądy na temat tzw. "samochodowej duszy". Poniżej, pierwszy wpis z serii przedstawiającej samochody, które zostawiły po sobie ślad, nadal zachwycają, wzbudzają ciekawość i pożądanie, nie można przejść obok nich obojętnie, ponieważ mają przyciągającą osobowość, dodatkowo wiele z nich nadal jest w obiegu. Być może kiedyś zmuszę się do dłuższego opisania mojego punktu widzenia "samochodowej duszy", ale teraz czas na japońskie samochody, na początek dwie ciekawe Mazdy. Przy okazji, jest to start nowej serii wpisów, bardziej nastawionych na ogólne opisy, ciekawostki i duuużo zdjęć (ale to NIE oznacza, że szczegółowe i obszerniejsze opisy poszczególnych modeli bądź generacji, nigdy na tym blogu nie powstaną).

czwartek, 12 grudnia 2013

poniedziałek, 9 grudnia 2013

285. Japońskie klasyki #07: Toyopet/Toyota Corona Mark II (X10/X20) + wstęp do X-serii.

285. Japońskie klasyki #07: Toyopet/Toyota Corona Mark II (X10/X20) + wstęp do X-serii. staryjaponiec blog
Dzisiejszy opis samochodu będzie niedługi z racji tylko jednego modelu, w dodatku na jego temat dostępnych jest niewiele informacji, więc postanowiłem dołożyć trochę dłuższy wstęp, odnośnie całej serii "X". To bardzo ważna rodzina samochodów Toyoty, jednak nie jest dobrze znana w krajach z ruchem prawostronnym, ponieważ niemal wszystkie "nowsze" modele (od lat 90) produkowane były z przeznaczeniem na ruch lewostronny, więc miały kierownicę "po złej stronie". Ale moim zdaniem, wszystkie te samochody zasługują na większą popularność i uznanie. Informacje na temat japońskich klasyków i youngtimerów, przepływają w Polsce coraz silniej, póki co Datsun 240Z czy Skyline Hakosuka spędzają sen z powiek wielu osobom, a może za kilka lat to samo czeka Mark II albo Chaser (chociaż nie są to typowo sportowe samochody).

wtorek, 3 grudnia 2013