środa, 29 października 2014

328. Blog update #05

328. Blog update #05 staryjaponiec
Trochę informacji na temat przyszłych wpisów na blogu.











Blog, ogólnie.


Liczba wpisów w tym roku była/jest zdecydowanie mniejsza, niż w poprzednim. Niestety podejrzewam, że w 2015 r. będzie podobnie. Ostatnio zdałem sobie sprawę czego mi brakuje w moim blogowaniu. Nie pamiętam kiedy ostatnio siadłem i napisałem coś na szybko, niemal z głowy, bez wcześniejszego ślęczenia, szukania, tłumaczenia, wklejania, opisywania, sprawdzania itp., to zabiera w cholerę czasu i często jak widzę 40 otworzonych zakładek w przeglądarce, to kursor myszki nerwowo wypatruje znaku "X" w prawym górnym rogu, aby za chwilę włączyć sobie jakiś film, pograć w grę, poczytać o innych sprawach, albo po prostu starać się być z dala od komputera. Muszę pomyśleć nad jakimiś szybkimi i ciekawymi wpisami, aby jakoś przeplatać je z mozolną pracą, tak aby chęć na pisanie bloga nie opadła. Jeden pomysł już mam, na końcu wpisu jest o nim więcej.
Poza tym, muszę chyba w końcu pomyśleć nad jakimś bardziej yyyy profesjonalnym logo. Ten twór z japońskim sztandarem wojennym, którego używam np. na profilu facebook i google plus, powstał w dwie minuty w photoshopie hehe.



Opis Lexusa SC / Toyoty Soarer Z30.


Zaczynam wątpić, czy uda mi się zdążyć z opisem tego pierwszego (i na dzień dzisiejszy jedynego dostępnego) japońskiego coupe z silnikiem V8, przed nadejściem - tzn. trafieniem do sprzedaży - kolejnego takiego Lexusa, czyli RC F. No ale to był tylko taki mój wymysł, aby zdążyć przed RC F. W końcu to nie zawody w pisaniu hehe. Fakty są takie, że opis SC/Soarer Z30 powoli się tworzy (aktualnie, ogarnąłem historię, koncepty oraz budowę).



Opis Mitsubishi Eclipse 2G.


Druga generacja, to bez wątpienia moja ulubiona, jeśli chodzi o Eclipse. Niedawno zacząłem zbieranie materiałów na wpis, dotyczyć on będzie w dużej mierze najlepszych wersji, czyli głównie GSX. Na chwilę obecną zajmuję się bolączką GSX z drugiej generacji (zainteresowani pewnie domyślają się, że chodzi o "wędrujący wał"), aby na później zostawić sobie przyjemniejszą część opisu.



Reszta opisów, które są dopiero w fazie zbierania materiałów, ewentualnie doklejania pojedynczych zdań.


- Nissan Sunny B10, B110, B210 & B310
- Suzuki Baleno
- Toyota Corolla Levin / Sprinter Trueno AE91 i AE92
- Toyota X - Chaser, Mark II, Cresta & Cressida (generacje od X30 do najnowszych)



Wpisy dotyczące kupna japońskich samochodów.


Czyli np. samochody z silnikami V6/R6 do 20000 zł, cabrio/roadster do 10000 zł, 4x4 do 10000 zł, samochody z silnikami diesla, takie tematy mam zapoczątkowane. Przyznam, że to jest trudna tematyka i nie bardzo mi ona wychodzi, głównie przez brak czasu i chęci na przetrząsanie całej masy for dyskusyjnych, pod kątem problemów, eksploatacji itd. No ale innej opcji nie ma. Mimo wszystko, postaram się coś tam powoli kleić.



Ulubione nie-japońskie samochody.


Już kiedyś chciałem się za to zabrać, to byłby taki osobisty wpis, ponieważ istnieje kilka europejskich i amerykańskich samochodów, które chętnie postawiłbym w garażu obok jakiegoś rasowego JDM. Niedawno chęć na opis znów wróciła, wybrałem już trzy modele, tak, aby opisać je wszystkie w jednym wpisie, może wkrótce takowy się pojawi.



Dane techniczne.


Jaki czas temu przeglądałem statystyki bloga i zauważyłem w słowach kluczowych zapytania odnośnie porównań niektórych japońskich samochód ("vs"). Dzięki temu wpadłem na pomysł pewnej serii wpisów. Będą to porównania danych technicznych dwóch samochodów, bardziej i mniej znanych, podobnych do siebie pod różnymi względami. Skupię się na prostych specyfikacjach oraz krótkich uwagach.

W miarę możliwości postaram umieszczać również osiągi, jednak akurat takie dane są najtrudniejsze do znalezienia, przy okazji są najcenniejsze, ponieważ właśnie to ludzie chcą najczęściej porównywać - który samochód jest szybszy. Niestety, sporo materiałów tego typu jest dostępna tylko do kupienia, mam na myśli stare magazyny motoryzacyjne gdzie testowano samochody i mierzono na przykład elastyczność na poszczególnych biegach, hamowanie itp. ciekawe informacje, z kolei w broszurach zazwyczaj jest tylko przyspieszenie do setki, prędkość maksymalna i ewentualnie czas na 1/4 mili, także proszę o wyrozumiałość pod tym względem, ponieważ nie wszystko jest dostępne.

Zdecydowałem, że w tej serii wpisów ograniczę się jedynie do kilku (dosłownie) fotek, pokazujących opisywane wersje... lub ewentualnie najbardziej zbliżone. Powód jest taki, że nie zawsze szybko i łatwo można znaleźć zdjęcia całkowicie seryjnych modeli.

2 komentarze:

  1. Bardzo lubię twojego bloga. Codziennie sprawdzam czy nie opublikowałeś czegoś nowego. Twoje wpisy o samochodach, silnikach i ogóle japońskiej motoryzacji stoją na wysokim poziomie. Trzymaj tak dalej :)

    OdpowiedzUsuń