poniedziałek, 27 stycznia 2014

sobota, 25 stycznia 2014

297. Zdjęcia #094: Nissan Gloria/Cedric 330

297. Zdjęcia #094: Nissan Gloria/Cedric 330. staryjaponiec blog
Ten ciekawy, klasyczny, japoński krążownik (pozwolę sobie pisać w liczbie pojedynczej, ponieważ różnica między Gloria a Cedric, to jedynie lekko inny grill i tylne lampy), sprzedawany był w latach 1975-1979, na całym świecie (w wersjach eksportowych, jako Datsun), posiada napęd na tył oraz niezłą gamę silników, od 2.0L R4 po 2.8L R6, w tym diesla, benzynowe, a nawet LPG. Nissan Cedric/Gloria w Japonii był konkurentem dla Toyoty Crown (do czasu pojawienia się Nissana Cima) oraz Mazdy Luce, często wykorzystywany w roli taksówki na japońskich drogach. Oprócz modeli w nadwoziach sedan i hardtop, istnieje również kombi, jednak dzisiaj jest dużo mniej popularne. Poniżej, niemal 50 zdjęć Nissana Gloria z piątej generacji oraz Cedric z czwartej generacji, oznaczanych ogólnie jako "330".


piątek, 24 stycznia 2014

piątek, 17 stycznia 2014

wtorek, 14 stycznia 2014

294. Ciekawostki JDM #026: Kultowe, wyścigowe Hondy.

294. Ciekawostki JDM #026: Kultowe, wyścigowe Hondy. staryjaponiec blog
Ostatnio trafiłem na dwie ciekawe strony, przedstawiające kilka znanych samochodów Hondy, używanych w różnych (głównie japońskich) wyścigach. Hardcorowi fani Hondy zapewne je kojarzą. Materiał ze wspomnianych stron www jest o tyle ciekawy, ponieważ zawiera zdjęcia, filmy a nawet krótkie specyfikacje.




sobota, 11 stycznia 2014

293. Zdjęcia #092: Lexus SC430 / Toyota Soarer (UZZ40).

293. Zdjęcia #092: Lexus SC430 / Toyota Soarer (UZZ40). staryjaponiec blog
Właściwie, to wzorem jednego z pierwszych tematów na tym blogu, mógłbym nazwać ten wpis "Jak polubić Lexusa SC430?". Samochód ten, produkowany w latach 2001-2010 (Soarer do 2005 r.), raczej nie miał i nadal nie ma łatwego życia. Jego design wzbudza kontrowersję, niektórzy dziennikarze nie zostawiają na nim suchej nitki, podobnie jak część fanów motoryzacji. Ale jeśli włoży się w niego trochę serca, to nie jest chyba tak źle. Ja cały czas szukam potencjału w tym samochodzie, gapię się na niego, staram się badać detale, może coś się pod nimi kryję, może jak połączę je w całość, to zacznę mu bić pokłony. W końcu kabriolet z V8 - takie zestawienie brzmi ciekawie. Moim zdaniem, tradycyjna recepta - czyli niższe zawieszenie i dobra felga, potrafią dodać mu uroku. Poniżej, pierwsza seria na rozgrzewkę, kolejne pojawią się wkrótce, w poszukiwaniu piękna SC430 / Soarer Z40.

czwartek, 9 stycznia 2014

292. Ciekawostki JDM #025: Nakanihon Subaru R-2 K4-GP.

292. Ciekawostki JDM #025: Nakanihon Subaru R-2 K4-GP. staryjaponiec blog
Subaru R-2 to klasyczny kei car, produkowany w latach 1969-1973. W podstawowej wersji, posiada umieszczony z tyłu silnik 356 cm3 o mocy 30 KM, do tego napęd na tył, a masa samochodu wynosi ledwie 430 kg. Jednak egzemplarz poniżej, został ostro zmodyfikowany i przygotowany do japońskich wyścigów K4-GP. Jest to dzieło zespołu młodych ludzi.



wtorek, 7 stycznia 2014

sobota, 4 stycznia 2014

290. Japońska motoryzacja to... #04: Kei Car (keijidosha, małe samochody).

290. Japońska motoryzacja to... #04: Kei Car (keijidosha, małe samochody). staryjaponiec blog
Japonia może być dumna z tej klasy samochodów, zarówno jeśli chodzi o zróżnicowanie modeli, jak i sportowe wersje, długą tradycję tworzenia itd. Wiele kei car można umieścić na "wizytówce japońskiej motoryzacji". Choć ich dostępność jest najczęściej ograniczona do Japonii i raczej nie są marzeniem każdego fana JDM, to mimo wszystko ich rola w historii japońskiej motoryzacji jest spora. We wpisie poniżej skorzystałem głównie ze zdjęć modyfikowanych kei car, Japończycy uwielbiają je przerabiać na różne sposoby. Natomiast reszta wpisów z tej serii, po kliknięciu w tag "japońska motoryzacja".