tag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post7498599359248982452..comments2024-03-01T16:32:02.986+01:00Comments on staryjaponiec - japońska motoryzacja: 282. Japońska motoryzacja to... #03: Limit mocy silników 280 KM.staryjaponiechttp://www.blogger.com/profile/01593922327544844122noreply@blogger.comBlogger10125tag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-7844064930160884052017-10-03T13:18:50.730+02:002017-10-03T13:18:50.730+02:00Na stronie internetowej credy jest rewelacyjna poz...Na stronie internetowej credy jest rewelacyjna <a href="https://www.credy.pl/pozyczka-na-samochod/" rel="nofollow">pozyczka na samochód</a>. Naprawdę bombowa. Ja dzięki niej mogłem pozwolić sobie na fajny samochód. Dzisiaj jestem posiadaczem prestiżowej Tesli, a grosze, których mi brakowało - wziąłem właśnie stamtąd. Polecam, solidna marka! marco89https://www.blogger.com/profile/09245026310979251772noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-64476851867635478522014-02-13T15:46:41.314+01:002014-02-13T15:46:41.314+01:00Ciekawy artykuł - szkoda, że nie ma nawet wzmianki...Ciekawy artykuł - szkoda, że nie ma nawet wzmianki nt. blokady prędkości maksymalnej do 180km/hAnonymoushttps://www.blogger.com/profile/08218704852623901882noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-10351138420997606092014-02-13T12:03:57.273+01:002014-02-13T12:03:57.273+01:00Człowieku! Tego się nie da czytać. Biała, mikrosko...Człowieku! Tego się nie da czytać. Biała, mikroskopijna czcionka na czarnym tle wcale nie jest fajna.KShttps://www.blogger.com/profile/03249397466852632313noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-41937820201795719262013-12-31T18:14:27.413+01:002013-12-31T18:14:27.413+01:00To byłby ciekawy pomysł :) Pewnie powstałoby wiele...To byłby ciekawy pomysł :) Pewnie powstałoby wiele ciekawych maszyn. Ale podejrzewam, że na dłuższą metę jeśli takich samochodów przybywałoby coraz więcej, to ograniczenia mocy dopadłyby również tunerów. Być może musieliby to trzymać w odpowiednich ryzach, aby takie wersje nie stały się zbyt popularne w Japonii. Zapewne cena byłaby "odpowiednio" wysoka, dla wąskiej grupy klientów.staryjaponiechttps://www.blogger.com/profile/01593922327544844122noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-26856467597806644382013-12-30T22:31:09.340+01:002013-12-30T22:31:09.340+01:00Dziwi mnie jedna rzecz: skoro nie było ograniczeni...Dziwi mnie jedna rzecz: skoro nie było ograniczenia dla aut tuningowanych, to dla czego producenci tego nie wykorzystywali? Można było np zrobić osobną podmarkę al'a AMG, MPower itp pod przykryciem wypuszczać mocniejsze auta, ale z innym logo, może nawet nazwą np Spoon NSX. Wystarczyłoby mieć drugą linię produkcyjną w oddzielnej spółce-córce, wyprodukować egzemplarz seryjny no ubogi by łatwiej było go przerobić i od razu siup do "tunera" na drugą linię :). Może ci Japończycy tak karnie przestrzegali prawa..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-73443619082130835342013-11-29T02:34:46.520+01:002013-11-29T02:34:46.520+01:00Niektóre silniki dość szybko znalazły zastosowanie...Niektóre silniki dość szybko znalazły zastosowanie w wyścigach, zapewne ich rozwój obejmował taki cel lub nawet było to priorytetem, stąd mają taką świetną wytrzymałość. Natomiast odnośnie innych jednostek, wierzę, że to bardziej jakość technologii, niż przypadek ;) Chociaż nigdy nie wiadomo hehe.staryjaponiechttps://www.blogger.com/profile/01593922327544844122noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-7429754380721518002013-11-27T08:43:21.442+01:002013-11-27T08:43:21.442+01:00też ostatnio myślałem na tym tematem, i zastanawia...też ostatnio myślałem na tym tematem, i zastanawia mnie jedna rzecz, czy duża podatność japońskich silników na tuning, to celowo zostawiona furtka dla właścicieli, tunerów, czy też jest to raczej wypadek przy pracy producentów ;) <br />Jakby jednak nie patrzeć to japończycy rządzą w niższych pojemnościach, rzekłbym nawet że im ona mniejsza tym radzą sobie lepiej ;)<br />Bardzo dobry artykuł 5/5 Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-60924068560046837962013-11-26T19:53:53.398+01:002013-11-26T19:53:53.398+01:00Obciąłem trochę moje pokrętne poglądy i napisałem ...Obciąłem trochę moje pokrętne poglądy i napisałem w innym stylu. Teraz chyba będzie dobrze.staryjaponiechttps://www.blogger.com/profile/01593922327544844122noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-60035928976404778602013-11-26T19:25:40.701+01:002013-11-26T19:25:40.701+01:00Te moje porównania wyszyły trochę dziwne, domyślam...Te moje porównania wyszyły trochę dziwne, domyślam się, że niektórzy będą nimi zdziwieni albo nawet wku*wieni ;-) Ja często porównuję dorobek producentów z tego samego szczebla. Stawianie obok siebie np. Toyoty vs VW wydaje mi się bardziej uczciwe, niż Toyoty vs Ferrari/Porsche. Inna sprawa, to porównania osobnych modeli, bez względu na producenta i jego klasę, no i właśnie to będzie wzbudzać kontrowersję. Nie wiem, może spróbuje te gdybania napisać od nowa, bo wychodzi na to, jakbym specjalnie dobijał niektórych europejskich rywali tymi mocnymi ikonami JDM aby pokazać ich "lepszość", ale raczej nie o to mi chodziło.staryjaponiechttps://www.blogger.com/profile/01593922327544844122noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-8507251179589363154.post-58105344047952172612013-11-26T19:14:59.070+01:002013-11-26T19:14:59.070+01:00Jeśli chodzi o moce włoskich aut, to zauważ że RB2...Jeśli chodzi o moce włoskich aut, to zauważ że RB26DETT miał dwie turbiny, a 3.0 V6 w 164 nie dość że było wolnossące, to jeszcze dwunastozaworowe. To był stosunkowo niskoobrotowy silnik (Max 6000rpm, redline 5750), więc 192KM to i tak dobry wynik ;). Delta miała uturbioną dwulitrową czterocylindrówkę, która ma znacznie większy potencjał niż te 210KM, moce pod 300KM to dla nich nie problem (jak chociażby 500KM dla 2JZ ;) ).<br /><br />Generalnie świetny artykuł, zawsze zastanawiałem się, skąd wziął się ten limit i teraz dzięki Tobie się dowiedziałem ;). Pozdrawiam!Anonymousnoreply@blogger.com