Pages - Menu

czwartek, 14 lutego 2013

179. Daihatsu Opti.

179. Daihatsu Opti. staryjaponiec blog
Opti to skrót od Optimistic. Ten kei car miał być kojarzony pozytywnie, głównie wśród płci pięknej, a usportowione wersje miały przyciągać młodych mężczyzn, czyli typowy schemat. Na temat Opti nie było i nie jest głośno, być może niektórzy w ogóle nie kojarzą tego samochodu, dlatego postanowiłem zapodać garść informacji.









Daihatsu Opti nie jest tak charyzmatyczny jak Autozam AZ-1 czy Honda Beat, ponieważ to trochę inna klasa kei carów, ale myślę, że jest niezłą ciekawostką i warto o nim wspomnieć. Produkowany był przez dwie generacje, w latach 1992-2002. Posiadał napęd FWD lub 4WD we wszystkich wersjach. Skrzynie biegów to 5-biegowa manualna, 3 lub 4-biegowy automat lub bezstopniowa (CVT).


Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik


Wychodził w kilku wersjach silnikowych i wyposażenia. Wspomnę może o dwóch najważniejszych moim zdaniem, czyli Classic oraz Beex. Classic jak sama nazwa wskazuje, nawiązywał trochę do stylu retro, wewnątrz jak i na zewnątrz, duży trójkątny grill, okrągłe lampy z tyłu (1-gen.), trochę chromu (głównie po tym można rozpoznać). Natomiast Beex oferował trochę "sportowych" wrażeń, miał turbodoładowane silniki, poza tym oczywiście pakiet dodatków w postaci obniżonego zawieszenia, alufelg, wlotu na masce itp. Jego odpowiednik z pierwszej generacji, to wersja Club Sport.


Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik


Przeglądając japońskie ogłoszenia sprzedaży, można dokładniej zobaczyć różnice między wszystkimi wersjami: http://www.goo-net-exchange.com/
Jako, że Opti należał do segmentu kei car, wiadomo, że pod maską miał silniki o pojemności do 659 cm3 (0.7L) o mocy max. 64 KM, wolnossące i doładowane.

Pierwsza generacja produkowana była w latach 1992-1998 r. Nadwozia: 3 lub 5-drzwiowy hatchback. Oznaczenia nadwozia: L300S (FWD) oraz L310S (4WD). Masa: 650-760 kg.


Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik, pierwsza generacja

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik, pierwsza generacja


Silniki 3-cylindrowe:
EF-KL SOHC, 42 KM @ 6800 rpm, 53 Nm @ 4400 rpm
EF-ZL SOHC, 55 KM @ 7000 rpm, 57 Nm @ 4000 rpm
EF-EL DOHC, 55 KM @ 7500 rpm, 61 Nm @ 4000 rpm


Druga generacja produkowana była w latach 1998-2002 r. Nadwozie: 4-drzwiowy hardtop sedan - prawdopodobnie jedyny taki kei car w historii. Oznaczenia nadwozia: L800S & L802S (FWD), L810S (4WD). Masa: 730-820 kg.


Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik, druga generacja

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik, druga generacja


Silniki 3-cylindrowe:
EF-SE SOHC, 45 KM (od 2000 roku - 48 KM) @ 6400 rpm, 55 Nm @ 3600 rpm
EF-VE DOHC, 58 KM @ 7600 rpm, 63 Nm @ 4000 rpm
EF-DET DOHC turbo, 64 KM @ 6400 rpm, 107 Nm @ 3600 rpm

Silnik 4-cylindrowy:
JB-DET DOHC turbo, 64 KM @ 6000 rpm, 107 Nm @ 3200 rpm






Galeria zdjęć:


Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik

Daihatsu Opti, kei car, mały japoński samochód, JDM, tuning, mały silnik





Źródła:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz