Odrestaurowana Toyota 2000GT, dwa Nissany Skyline z kierownicą po "naszej stronie" oraz kilka skanów broszur z felgami Watanabe.
Racing Service Watanabe.
Mało kto nie słyszał o tej kultowej firmie. Oficjalnie założona w październiku 1972 roku, przez pana Toshiyuki Watanabe, do dziś jest ikoną jeśli chodzi o 8-ramienne felgi (jak wiadomo obecnie oferta felg Watanabe jest szersza), które często goszczą na japońskich samochodach, głównie tych starszych. Jeszcze przed założeniem firmy, w latach 60 pan Watanabe skupiał się na produkcji felg do samochodów wyścigowych, jakiś czas później doświadczenie zaowocowało założeniem firmy RS Watanabe. Powyżej kilka skanów, prawdopodobnie z lat 90. Na oficjalnej stronie, dostępna jest oczywiście "świeża" broszura: http://www.rs-watanabe.co.jp/images/news/catalog2012.pdf Firma sprzedawała też inne akcesoria widoczne powyżej (i nadal sprzedaje), a od jakiegoś czasu ma w ofercie... kije golfowe ;-)
Nissan Skyline C110 (Datsun 240K) LHD.
Cóż, takie klimaty znane są w tamtych rejonach świata ;-) Tym razem ludzie postanowili katować Nissana Skyline C110. Pewnie nie jeden pasjonata japońskiej motoryzacji z Europy, przygarnął by takiego Skyline z kierownicą oryginalnie po lewej stronie. W sumie nie jest to GT-R (on był tylko JDM), ale nawet zwykłego sedana można ciekawie zrobić. Na niektórych rynkach samochód ten sprzedawany był jako Datsun 160K, 180K i 240K (oznaczenie reprezentuje wersję silnikową), trafić na takiego w Europie lub Ameryce, jest ekstremalnie trudno.
Nissan Skyline R31 LHD.
Kolejny Skyline z Bliskiego Wschodu, mający kierownicę po lewej stronie. Tym razem jest to ogłoszenie sprzedaży R31 z manualną skrzynią, prosto z Arabii Saudyjskiej. Siódma generacja (R31) była prawdopodobnie ostatnią, jaka sprzedawana była z kierownicą po "naszej" stronie. Na zdjęciach widać z tyłu emblemat 2.0 GT-X, a w opisie, że silnik ma 4 cylindry, więc prawdopodobnie jest to CA20E o mocy 106 KM. Na portalach ogłoszeniowych z Bliskiego Wschodu, czasami można trafić właśnie na takie Skyline, jakiś czas temu widziałem R30 również z kierownicą po lewej.
Toyota 2000GT.
Takie samochody jak 2000GT to dzisiaj absolutnie białe kruki, obiekt dla kolekcjonerów i totalnych pasjonatów. 2000GT uważany jest za pierwszy japoński super samochód, produkowany był w drugiej połowie lat 60 i sprzedany w ilości ledwie 351 sztuk. Temu egzemplarzowi z linka powyżej, poszczęściło się, gdyż został wyrestaurowany. Firma Vintage Car Yoshino zajmuje się restauracją samochodów oraz sprzedażą (w tym części zamiennych).
Pozostałe ciekawostki JDM: http://staryjaponiec.blogspot.com/search/label/ciekawostki JDM
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz