Pages - Menu

piątek, 31 października 2014

329. Dane techniczne #001: Mitsubishi Eclipse GSX (2G/D33A) vs Subaru Impreza GT Turbo (GC).

329. Dane techniczne #001: Mitsubishi Eclipse GSX (2G/D33A) vs Subaru Impreza GT (GC). staryjaponiecTak jak wspominałem ostatnio, nowa seria wpisów, pojedynek dwóch samochodów w oparciu o ich specyfikację, chociaż "pojedynek" to za dużo powiedziane, będzie to po prostu zestawienie mające na celu krótkie i szybkie porównanie. Na pierwszy ogień idą dwa turbodoładowane czterołapy z połowy lat 90. Specyfikacje są dla wersji z kierownicą po lewej stronie. Niestety, nie znalazłem żadnych testów drogowych Eclipse GSX, stąd lipa z dokładniejszymi danymi odnośnie osiągów tego modelu.








Mitsubishi Eclipse GSX
(2G/D33A, 1994 r.)
Subaru Impreza GT Turbo
(GC, 1997-1998 r.)
Specyfikacja
Silnik 4G63T, 2.0L (1997 cm3)
R4, DOHC, 16V
EJ20G, 2.0L (1994 cm3)
Boxer, DOHC, 16V
Turbosprężarka T25 TD04L
Parametry 213 KM (157 kW) @ 6000 rpm
290 Nm @ 3000 rpm
211 KM (155 kW) @ 5600 rpm
290 Nm @ 4000 rpm
Stopień sprężania 8.5:1 8.0:1
Średnica cylindra x skok tłoka 85 x 88 mm 92 x 75 mm
Skrzynia biegów 5-biegowa manualna 5-biegowa manualna
Sprzęgło suche, jednotarczowe, hydrauliczne suche, jednotarczowe, membranowe
Wymiary (dł;. x szer. x wys.) 4375 x 1745 x 1310 mm 4340 x 1690 x 1400 mm
Rozstaw osi 2510 mm 2520 mm
Rozstaw kół przednich 1515 mm 1465 mm
Rozstaw kół tylnych 1510 mm 1455 mm
Zawieszenie przednie niezależne, multi-link niezależne, kolumny MacPhersona
Zawieszenie tylne niezależne, multi-link niezależne, dual-link
Hamulce przednie tarczowe, wentylowane tarczowe, wentylowane
Hamulce tylne tarczowe, wentylowane tarczowe
Koła przednie 215/50 VR17 205/55R15 15x6JJ
Koła tylne 215/50 VR17 205/55R15 15x6JJ
Masa 1415 kg 1235 kg
Napęd na cztery koła na cztery koła
Stosunek mocy do masy 150 KM na tonę 167 KM na tonę
Stosunek momentu obr. do masy 205 Nm na tonę 235 Nm na tonę
Stosunek masy do mocy 6,6 kg na KM 5,9 kg na KM
Stosunek masy do momentu obr. 4,9 kg na Nm 4,3 kg na Nm
Pojemnościowy wskaźnik mocy 107 KM z litra 112 KM z litra
Pojemnościowy wskaźnik momentu obr. 145 Nm z litra 145 Nm z litra
Osiągi
0-96 km/h (0-60 mph) 6.5 s brak danych
0-100 km/h brak danych 6.4 s
Prędkość maksymalna 230 km/h 231 km/h
60-90 km/h na 4 biegu brak danych 7 s.
80-120 km/h na 4 biegu brak danych 6,6 s.
100-150 km/h na 5 biegu brak danych 9,7 s.
Hamowanie 100-0 km/h brak danych 41,9 m.
Mitsubishi Eclipse GSX
(2G/D33A, 1994 r.)
Subaru Impreza GT Turbo
(GC, 1997-1998 r.)





Subaru Impreza GT, GC, pierwsza generacja, dane techniczne, japońskie sportowe sedany
Subaru Impreza z pierwszej generacji, w swoim żywiole.

Subaru Impreza GT, najlepsze sportowe samochody, kultowe auta, specyfikacja
Jeden z bardziej przystępnych cenowo, prawdziwych sportowych samochodów. Subaru Impreza GT.

Subaru Impreza GC, turbo, AWD, EJ20, 4x4, japońska motoryzacja, sportowe samochody, JDM, informacje, opinie
Na szczęście Japończycy nie pozostawili tego modelu tylko i wyłącznie na rynek japoński, chociaż tam były dostępne najlepsze wersje - WRX oraz WRX STi, łącznie z ich pod-wersjami (np. Type RA).


Mitsubishi Eclipse 2G, dane techniczne, coupe z napędem na cztery koła, 4G63T
Typowe Mitsubishi z lat 90. Eclipse 2G do dzisiaj zachwyca.

Mitsubishi Eclipse 2G, GSX, turbo, AWD, ciekawe coupe, fajne, dla młodego, JDM, specyfikacja, info
Piękne coupe z napędem na cztery koła i silnikiem turbo - Eclipse GSX.

Mitsubishi Eclipse 2G, ciekawe sportowe auta, samochody w nadwoziu coupe, samochodu do tuningu, zdjęcia, JDM, japońska motoryzacja, 4G64 turbo
Turbodoładowane Eclipse 2G są bardzo podatne na modyfikacje.




Niedawno postanowiłem wziąć się za opisanie Mitsubishi Eclipse 2G, niestety nie potrafię podać daty ukończenia wpisu. Wersje GSX z pierwszej i drugiej generacji, są najbardziej pożądanymi, ze względu na ich spory potencjał, moja ulubiona to oczywiście Eclipse GSX 2G, ten samochód nadal prezentuje się pięknie i agresywnie, pomimo swoich bolączek (właściwie to jednej, o której więcej będzie z okazji opisu) bardzo chętnie bym go przygarnął jako samochód na co dzień. Eclipse GSX należy do rynku amerykańskiego, z klubów DSM wylewają się hektolitry przeróżnych informacji na temat tej wersji, w Europie, w Polsce mało kto ogarnia ten temat, zdecydowana większość informacji jest w obcym języku, na amerykańskich forach. Mimo wszystko, napęd na cztery koła, dobre osiągi, piękny i agresywny wygląd, nadwozie coupe, to nie odstrasza!

Z drugiej strony mamy boxera - Subaru Impreza w wersji GT. Myślałem nad Celicą GT-Four ST205, ale jest szybsza i mocniejsza od Eclipse. Myślałem nad Prelude, ale nie ten napęd. Subaru Impreza GT z pierwszej generacji, w europejskiej specyfikacji odstaje od wersji japońskich, nie jest tak mocny i wytrzymały jak WRX STi, ale to nadal rasowy sportowy samochód, z turbodoładowanym silnikiem i napędem na cztery koła. W porównaniu do Eclipse GSX, Impreza GT może mnie przeciągnąć na swoją stronę samym dźwiękiem silnika, przykładowo dla mnie 4-cylindrowy boxer brzmi bardziej rasowo niż 6-cylindrowy boxer, nie muszę tego tłumaczyć, tak po prostu jest. Impreza GT to również samochód z natury przeznaczony do czegoś innego niż Eclipse GSX. Domeną tego drugiego są głównie wyścigi typu drag oraz czasami wyścigi torowe, natomiast Impreza GT znalazła chyba szersze przeznaczenie, widoczna jest w rajdach, wyścigach górskich, jak również typowych, torowych. Nie pogardziłbym choćby zwykłą Imprezą AWD z wolnossącym 2.0L.





Źródła:
http://jdmfsm.info/Auto/Japan/Subaru/Impreza/
https://pl.scribd.com/doc/6538016/2g-Eclipse-Tech-Info-Manual
http://www.zeperfs.com/en/fiche361-subaru-impreza-gt.htm

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz