Pages - Menu

poniedziałek, 10 września 2012

141. Nissan Skyline - jaki napęd?

141. Nissan Skyline - jaki napęd? staryjaponiec blog 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産
Być może niektórych zdziwi ten wpis, jednak od kilkunastu miesięcy w statystykach bloga widzę sporo zapytań z google dotyczących... napędu Nissana Skyline. Np. "Skyline R33 jaki napęd", "Skyline R34 ma na tył czy awd" itp. Widocznie magia i popularność wersji GT-R sprawiła, że informacje o reszcie płyną dość cienko.






Poniższe zestawienie może być niekompletne, ale myślę, że zawiera zdecydowaną większość wersji. Wszystkie Skyline przed generacją R32, posiadały napęd wyłącznie na tył. W poniższym zestawieniu, zawarte są modele Skyline od R32 do obecnej generacji (V36), która jak wiadomo sprzedawana jest na całym świecie jako Infiniti (podobnie było z poprzednią). Skyline R32, R33 i R34 korzystały z silników wolnossących i turbodoładowanych R6 (poza jednym wyjątkiem w postaci 4-cylindrowego - w R32 sedan 1.8L), natomiast Skyline V35 i V36 mają pod maską wolnossące V6. Dane techniczne V36 są aktualne na dzień dodania tego wpisu, dla ciekawości uwzględniłem też wersję Skyline Crossover budowaną na innej płycie podłogowej.

Jeśli ktoś chce dokładniej zapoznać się z wyglądem poszczególnych wersji, to polecam:

Ewentualnie oferty sprzedaży z rynku Japońskiego:





Nissan Skyline R32 (1989-1993 r.)


Nissan Skyline R32, napęd, JDM, japoński sportowy samochód, coupe, kultowy, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産

Nissan Skyline R32, napęd, JDM, japoński sportowy samochód, coupe, kultowy, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産


R32 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
SEDAN GXi
GXi type X
------CA18I, 1.8L, 91 KM, 142 Nm


GTE
GTE type X
GTE type XV
------RB20E, 2.0L, 125 KM, 172 Nm


GTS
GTS type S
GTS type X
------RB20DE, 2.0L, 155 KM, 184 Nm


GTS-t
GTS-t type M
------RB20DET, 2.0L turbo, 215 KM, 265 Nm


GTS25 type X
GTS25 type XG
------RB25DE, 2.5L, 180 KM, 225 Nm
GTS-4
------RB20DET, 2.0L turbo, 215 KM, 265 Nm


Autech GTS-4
------RB26DE, 2.6L, 220 KM, 245 Nm
R32 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
COUPE GTS
GTS SV
GTS type S
GTS type J
GTS type J 60th anniversary
GTS V selection
GTS V selection II
-------RB20DE, 2.0L, 155 KM, 184 Nm


GTS-t
GTS-t type M
GTS-t type M 60th anniversary
------RB20DET, 2.0L turbo, 215 KM, 256 Nm


GTS25 type S
------RB25DE, 2.5L, 180 KM, 225 Nm
GTS-4
------RB20DET, 2.0L turbo, 215 KM, 256 Nm


GT-R
GT-R V-Spec
GT-R V-Spec II
GT-R N1
GT-R Nismo
------RB26DETT, 2.6L twin turbo, 280 KM, 353 Nm





Nissan Skyline R33 (1993-1998 r.)


Nissan Skyline R32, napęd, JDM, japoński sportowy samochód, coupe, kultowy, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産

Nissan Skyline R33, napęd, JDM, japoński sportowy samochód, sedan, kultowy, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産


R33 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
SEDAN GTS type G limited
GTS type S
GTS type X
GTS type XG
-----RB20E, 2.0L, 130 KM, 172 Nm


GTS25
GTS25 type G
GTS25 type G SE
GTS25 type S / S
GTS25 type X
GTS25 type XG
-----RB25DE, 2.5L, 190 KM, 230 Nm


GTS25t type M
GTS25t type M spec I
GTS25t type M spec II
-----RB25DET, 2.5L turbo, 250 KM, 294 Nm
GTS-4
GTS-4 type G
GTS-4 type X
GTS-4 type XG
-----RB25DE, 2.5L, 190 KM, 230 Nm


GT-R Autech Version
-----RB26DETT, 2.6L twin turbo, 280 KM, 375 Nm
R33 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
COUPE GTS type S
GTS urban runner
GTS urban runner S
-----RB20E, 2.0L, 130 KM, 172 Nm


GTS25
GTS25 S package
-----RB25DE, 2.5L, 190 KM, 230 Nm


GTS25 type S
-----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 230 Nm


GTS25t type M
GTS25t type M 40th anniversary
GTS25t type M active LSD
GTS25t type M aero
GTS25t type M spec I
GTS25t type M spec II
-----RB25DET, 2.5L turbo, 250 KM, 294 Nm


280 Type-MR
-----RB-XII, 2.8L turbo, 300 KM, 343 Nm


GT-R LM
-----RB26DETT, 2.6L twin turbo, 305 KM, 373 Nm
GTS-4
-----RB25DE, 2.5L, 190 KM, 230 Nm


GT-R
GT-R V-spec
GT-R V-spec N1
-----RB26DETT, 2.6L twin turbo, 280 KM, 368 Nm


Nismo 400R
-----RBX-GT2, 2.8L twin turbo, 400 KM, 478 Nm





Nissan Skyline R34 (1998-2002 r.)


Nissan Skyline R34, napęd, JDM, japoński sportowy samochód, coupe, kultowy, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産



R34 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
SEDAN GT
GT special edition
-----RB20DE, 2.0L, 155 KM, 186 Nm


25GGT
25GGT-V
25GGT-X
-----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 255 Nm


25GT turbo
25GT-X turbo
-----RB25DET, 2.5L turbo, 280 KM, 343 Nm
25GGT FOUR
25GGT FOUR L selection
25GGT-X FOUR
-----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 255 Nm
R34 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
COUPE GT
-----RB20DE, 2.0L, 155 KM, 186 Nm


25GT
25GT-V
25GGT
25GGT-V
-----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 255 Nm


25GT turbo
-----RB25DET, 2.5L turbo, 280 KM, 343 Nm
25GGT FOUR
-----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 255 Nm


GT-R
GT-R V-Spec
GT-R V-Spec II
GT-R V-Spec II Nür
GT-R M-Spec
GT-R M-Spec Nür
GT-R N1
-----RB26DETT, 2.6L twin turbo, 280 KM, 392 Nm


GT-R NISMO Z-tune
-----RB26DETT Z2, 2.8L twin turbo, 500 KM, 540 Nm





Nissan Skyline V35/CV35 (2001-2006 r.)


Nissan Skyline CV35, Infiniti G35, coupe, japoński sportowy samochód, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産

Nissan Skyline V35, Infiniti G35, sedan, japoński sportowy samochód, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産


V35 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
SEDAN 250GT
250GT P collection
250GT premium
250GT premium stylish Leather
250GT premium 70th-II
250GT premium limited Leather
250GT S collection
250GTe
250GTm
250GTm 70th-II
250GTm NAVI edition
-----VQ25DD, 2.5L, 215 KM, 270 Nm


300GT
300GT P collection
300GT premium
300GT S collection
-----VQ30DD, 3.0L, 260 KM, 234 Nm


350GT
350GT premium
350GT premium stylish Leather
350GT premium limited Leather
350GT-8
350GT-8 stylish Leather
-----VQ35DE, 3.5L, 272 KM, 353 Nm
250GT FOUR
250GT FOUR 70th-II
250GT FOUR P collection
250GT FOUR premium
250GT FOUR premium stylish Leather
250GT FOUR premium limited Leather
250GT FOUR S collection
250GTm FOUR250GTm FOUR 70th-II
250GTm FOUR NAVI edition
-----VQ25DD, 2.5L, 215 KM, 270 Nm
CV35 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
COUPE 350GT
350GT premium
350GT premium Leather package
-----VQ35DE, 272 KM, 353 Nm


350GT
350GT premium
350GT premium stylish Leather
350GT premium 70th-II
-----VQ35DE, 280 KM, 362 Nm
brak





Nissan Skyline V36/CV36/J50 (od 2006 r.)


Nissan Skyline CV36, Infiniti G37, coupe, japoński sportowy samochód, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産

Nissan Skyline CV36, Infiniti G37, coupe, japoński sportowy samochód, 日本車 チューニングカー スポーツカー 日産


V36 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
SEDAN 250GT
250GT A package
250GT type P
250GT type P 50th limited
250GT type S
250GT type V
-----VQ25HR, 2.5L, 225 KM, 258 Nm


350GT type P
350GT type P 50th limited
350GT type SP
350GT type SP 50th limited
-----VQ35HR, 3.5L, 315 KM, 358 Nm


370GT type P
370GT type S
370GT type SP
-----VQ37VHR, 3.7L, 330 KM, 361 Nm
250GT FOUR 4WD
250GT FOUR type P 4WD
250GT FOUR type P 50th limited 4WD
250GT FOUR type V 4WD
-----VQ25HR, 2.5L, 225 KM, 258 Nm
CV36 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
COUPE 370GT
370GT type P
370GT type SP
-----VQ37VHR, 3.7L, 333 KM, 363 Nm


Infiniti G37 Coupe IPL
-----VQ37VHR, 3.7L, 348 hp, 374 Nm
brak
J50 NAPĘD NA TYŁ (RWD) NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD)
CROSSOVER brak 370GT FOUR crossover
-----VQ37VHR, 3.7L, 330 KM, 361 Nm





Źródła:
http://www.nismo.co.jp/en/index.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums/topic/29219-japans-supercar-thread/
http://www.skylinesaustralia.com/forums/topic/137180-skyline-280-type-mr/
http://www.car-net.jp/car_spec/nissan/skyline/000321.html
http://www.nissan-kohki.jp/
http://specs.cars-directory.net/nissan/
http://www.autech.co.jp/
http://en.wikipedia.org/

3 komentarze:

  1. Skyline GT-R 32-34 miał coś pomiędzy AWD i RWD a nie stałe AWD. Zwało się to Atessa. Działało to tak, że gdy koła tylne łapały jakiś poślizg system ten przekazywał jakąś część momentu na przednie koła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ATESSA. to system czterech kół skrętnych, a nie podział mocy na osie.. . GT-R'y miały napęd AWD, niestety nie wiem o jakim podziale mocy.

      Usuń
    2. ATESSA to system napędu 4x4 w Nissanie. W samochodach z silnikiem ułożonym poprzecznie rozdzielał moc 50/50, a w samochodach z silnikiem ułożonym wzdłużnie moc szła na tył. W momencie utraty przyczepności przez przód, system dzielił moc nawet 50/50.

      Usuń