poniedziałek, 7 lutego 2011

10. Nowy, sportowy samochód Hondy (nowy NSX / następca NSX).

10. Nowy, sportowy samochód Hondy (nowy NSX / następca NSX). staryjaponiec
Ostatnio sporo zamieszania wywołały pogłoski, że Honda planuje wyprodukować "następcę NSX". Jedne informacje były potwierdzone, inne niestety nie. Jak więc wygląda obecnie sytuacja?









Zaczęło się od dwóch newsów, wg których szef Hondy "wskrzesił" porzucony 3 lata temu projekt następcy NSXa. Kilka dni później  pojawiły się kolejne wieści, że to wyścigowy HSV-010 GT będzie bazą dla nowego samochodu. Jednak doświadczenie nakazywało zachowanie sceptycyzmu, w końcu podobne informacje / plotki krążą już od kilkunastu miesięcy i tak szybko jak się pojawiają, tak szybko umierają. Tak też się częściowo stało, informacja z 14 lutego (od rzecznika Hondy) obaliła kilka plotek:
1. HSV-010 GT nie będzie bazą,
2. Samochód ten nie będzie następcą NSX,
3. Prace nad starym projektem nie zostały wznowione.

Natomiast faktem jest, że Honda zamierza wyprodukować całkiem nowy, sportowy samochód (z napędem AWD lub RWD). I tyle na ten temat. Znając życie, coś się jeszcze zmieni, ale póki co nie będę w tym wpisie już nic aktualizował, jeśli pojawią się konkretne informacje, wtedy pojawi się nowy, konkretny wpis.

Dla przypomnienia, temat następcy NSX nie jest oczywiście czymś nowym. Jak wiadomo, Honda pracowała nad tym samochodem i testowała go. W wakacje 2008 r., pojawił się film z  zakamuflowanym, nowym sportowym samochodem (tzw. test mule), śmigającym po Nurburgringu:





Pod maską V10 o pojemności 5.0L i mocy 450-500 KM. Napęd prawdopodobnie na cztery koła. Miało być pięknie, ale niestety pod koniec 2008 r., ówczesny dyrektor generalny Hondy - Takeo Fukui, przekazał bardzo smutną wiadomość, że pracę nad następcą NSX zostały anulowane na skutek ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego i cięć budżetowych, natomiast Honda skupiła się na technologiach hybrydowych przeznaczonych na rynek masowy. W tym samym czasie wycofała się również z F1.

Na całe szczęście, pojawiła się również "dobra" wiadomość, w życie weszły nowe zasady serii wyścigów Super GT i Honda musiała stworzyć nowy pojazd, który miał zastąpić NSXa. Tak powstał HSV-010 GT:


Honda HSV-010 GT, wyścigi, racing, Super GT, V8

Honda HSV-010 GT, wyścigi, racing, Super GT, V8


Wolnossący silnik V8 (HR10EG) o pojemności 3.4L, 500 KM, 392 Nm, masa 1100 kg. Z tyłu widać chyba lekkie podobieństwa do testowanego wcześniej "nowego NSX". Oczywiście od początku nie brakowało spekulacji, że to właśnie ten samochód będzie "następcą NSX". Honda pierwszy raz zastosowała w samochodzie przeznaczonym do wyścigów w serii Super GT kombinację napęd na tył + silnik umieszczony z przodu, ciężko było przewidzieć co z tego wyniknie, jednak pojazd ten okazał się bardzo dobrą konstrukcją, ponieważ zgarnął tytuł mistrza klasy GT500 Super GT już w swoim pierwszym sezonie!





Dzisiaj widać, że Honda bardzo szybko się pozbierała i sytuacja poprawiła się na tyle, że prawdopodobnie nowy, sportowy samochód ma w końcu szansę na dalszy rozwój i miejmy nadzieje na produkcję. Ale póki co, pozostaje czekać na dalsze informacje... i zachwycać się tym, od czego wszystko się zaczęło, czyli...





0 komentarze:

Prześlij komentarz