piątek, 7 stycznia 2011

02. Mazda RX-7. Legenda IMSA GT Championship.

02. Mazda RX-7. Legenda IMSA GT Championship. staryjaponiecOstatnio przeglądałem Flickr i natrafiłem na zdjęcia z pewnych serii wyścigów amerykańskiej organizacji IMSA (International Motor Sports Association) z lat 70, 80 i 90. Z Flickr przeniosłem się na Youtube, gdzie dostępnych było trochę filmów, oglądałem je niemal dwie godziny (nie wszystkie, rzecz jasna), po czym trafiłem na pewien ciekawy materiał dotyczący wyścigowej wersji kultowej Mazdy RX-7...






Ale na początek krótkie info - IMSA została powołana do życia w 1969 r., do dziś utworzonych zostało wiele serii wyścigów, w których udział brały/biorą samochody z całego świata, jeżdżąc po amerykańskich torach wyścigowych. Wspomniany materiał dotyczy serii IMSA GT Championship (1971-1998), gdzie RX-7 przez kilkanaście lat dominowała w klasie GTU, nieźle radząc sobie również w GTO, czym zapisała się w historii IMSA jako najbardziej zwycięski samochód w serii GT Championship.

Wykorzystywane były dwie generacje RX-7:

- pierwsza (lata produkcji 1979-1985)
Mazda Rx-7 sa22c

Mazda Rx-7 sa22c

- druga (lata produkcji 1986-1991)
Mazda Rx-7 FC

Mazda Rx-7 FC


A teraz to, o czym wspominałem, czyli 3 częściowy, ponad 20 minutowy materiał, niestety w języku Japońskim. Krótka historia RX-7 od 1979 r., przedstawienie klas, skróty wyścigów, lista wyścigów wygranych przez RX-7 (100), w tym również krótkie przedstawienie MX-6, itp.












0 komentarze:

Prześlij komentarz