Rajdowe Nissany Skyline.
Każdy chyba wie, w jakich warunkach Skyline GT-R wykorzystuje swój potencjał. Niestety, rajdy raczej do nich nie należą, chociaż nie mam całkowitego poglądu na wszystkie dokonania Skyline GT-R na tym polu. Jakby nie było, Skyline GT-R jest za duży i za ciężki, aby swego czasu w WRC mógł stanowić wyzwanie dla małych i lekkich samochodów np. Lancii czy Peugeota.
Zapewne istnieją prywatne drużyny/osoby, które mimo wszystko upalały/upalają Skaja na szutrze i krętych drogach, ale jeśli chodzi o profesjonalny poziom, Nissan wolał stawiać na lżejsze konstrukcje, takie jak Sunny, Silvia czy Bluebird.
Znalazłem jeden przykład użycia Skyline GT-R R32 w wyścigach WRC, być może były jeszcze jakieś wystąpienia tego samochodu, ale póki co nie trafiłem na nie. W 1990 roku Hiroshi Nishiyama wystartował Nissanem Skyline GT-R R32 w Rajdzie Francji (Tour de Corse), jednak wyścig ukończył na bardzo odległej pozycji - 46. Wąska, kręta, wyboista trasa tego rajdu, to nie klimaty dla takiego "kolosa" jak Skyline. Nie znam okoliczności użycia tego samochodu w europejskim rajdzie, dla ciekawości przeorałem bazę danych JAF (Japan Automobile Federation) dotyczącą wyników japońskich wyścigów All Japan Rally Championship, ale nie było tam nic na temat Nissana Skyline GT-R.
Natomiast odnośnie Skyline z trzeciej generacji (C10), kompletnie nie znam historii tego samochodu w rajdach. Trzy pierwsze zdjęcia Skyline C10 pochodzą z 1972 roku, zrobione zostały podczas rajdu TACS w prefektórze Tochigi, widać na nich Skyline zarówno w nadwoziu sedan jak i coupe.
Jakby nie było, to chyba fajnie zobaczyć dla odmiany Skyline w takich klimatach ;-)
Japońska policja.
Kilka fotek z japońskimi, policyjnymi samochodami o różnym przeznaczeniu, od patrolowania ulic, po pościgi na autostradach.
Honda Insight police
Honda NSX police
Mazda RX-7 FD police
Mazda RX-7 FD police
Mazda RX-8 police
Mitsubishi Galant VR4 police
Nissan Caravan E25 police
Nissan Fairlady Z (350Z) Z33 police
Nissan Fairlady Z (350Z) Z33 police
Nissan Skyline GT-R R33 police
Nissan Skyline GT-R R33 police
Nissan Skyline GT-R R34 police
Nissan Skyline GT-R R34 police
Nissan Skyline GT-R R34 police
Nissan Skyline GT-R R34 police
Subaru Legacy B4 police
Suzuki Cultus Crescent (Baleno) police
Toyota Crown S15 police
Toyota Crown S17 police
Źródła:
http://minkara.carview.co.jp/userid/717755/blog/21246139/
http://pmc-s.blog.so-net.ne.jp/2011-09-29
http://www.forum-auto.com/sport-auto/histoire-du-sport-auto/sujet378103-23640.htm#t15103503
http://www.forum-auto.com/sport-auto/histoire-du-sport-auto/sujet378103-6210.htm#t14801631
http://www.rallye-info.com/carmodel.asp?car=199
http://jbird.exblog.jp/10280902/
http://www.atlas-web.com/keisatu/keisatuhome-b.htm
http://catcatbox.com/forum.php?mod=viewthread&tid=2786897
http://www.2000fun.com/thread-4753891-1-1.html
czemu te policyjne auta mają na maskach plastikowe owiewki?
OdpowiedzUsuńZnalazłem dwa wyjaśnienia:
Usuń1. Prawdopodobnie są to owiewki instalowane tylko na samochodach przeznaczonych do pościgów, aby przy dużych prędkościach wiatr nie zerwał "koguta".
2. HUD, hehehe.
Z tych dwóch, obstawiam opcję nr 1.
Tu jest policyjny Skaj R34 z bliska: http://www.youtube.com/watch?v=Pwhb5INSNt8&hd=1
Aha, przypomniałem sobie coś jeszcze. Niektórzy pisali, że to może być ochrona przed kamieniami itp. drobinami atakującymi szybę, gdy pościg będzie się odbywał po nieutwardzonych drogach.
UsuńTak czy inaczej, łącznie z tymi dwoma wyżej, to tylko domysły, które wyczytałem na różnych forach. Nie znalazłem nigdzie "oficjalnego" wyjaśnienia.