wtorek, 20 sierpnia 2013

244. Ciekawostki JDM #019

244. Ciekawostki JDM #019 staryjaponiec blog
Kilkanaście fotek policyjnych samochodów z Japonii oraz rajdowe Nissany Skyline. Zgadza się. Rajdowe.









Rajdowe Nissany Skyline.


Nissan Skyline R32, GT-R, rajdy, wyścigi, Tour de Corse, 1990, 日産 スカイライン, ラリー, ツール・ド・コルス, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline R32, GT-R, rajdy, wyścigi, Tour de Corse, 1990, 日産 スカイライン, ラリー, ツール・ド・コルス, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline R32, GT-R, rajdy, wyścigi, Tour de Corse, 1990, 日産 スカイライン, ラリー, ツール・ド・コルス, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline R32, GT-R, rajdy, wyścigi, Tour de Corse, 1990, 日産 スカイライン, ラリー, ツール・ド・コルス, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline R32, GT-R, rajdy, wyścigi, Tour de Corse, 1990, 日産 スカイライン, ラリー, ツール・ド・コルス, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline C10, rajdy, rally, wyścigi, 日産 スカイライン, ラリー, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline C10, rajdy, rally, wyścigi, 日産 スカイライン, ラリー, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline C10, rajdy, rally, wyścigi, 日産 スカイライン, ラリー, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline C10, rajdy, rally, wyścigi, 日産 スカイライン, ラリー, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline C10, rajdy, rally, wyścigi, 日産 スカイライン, ラリー, GT-R, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Nissan Skyline C10, rajdy, rally, wyścigi, 日産 スカイライン, ラリー, GT-R, rajdowe samochody, japońskie, motoryzacja

Każdy chyba wie, w jakich warunkach Skyline GT-R wykorzystuje swój potencjał. Niestety, rajdy raczej do nich nie należą, chociaż nie mam całkowitego poglądu na wszystkie dokonania Skyline GT-R na tym polu. Jakby nie było, Skyline GT-R jest za duży i za ciężki, aby swego czasu w WRC mógł stanowić wyzwanie dla małych i lekkich samochodów np. Lancii czy Peugeota.
Zapewne istnieją prywatne drużyny/osoby, które mimo wszystko upalały/upalają Skaja na szutrze i krętych drogach, ale jeśli chodzi o profesjonalny poziom, Nissan wolał stawiać na lżejsze konstrukcje, takie jak Sunny, Silvia czy Bluebird.
Znalazłem jeden przykład użycia Skyline GT-R R32 w wyścigach WRC, być może były jeszcze jakieś wystąpienia tego samochodu, ale póki co nie trafiłem na nie. W 1990 roku Hiroshi Nishiyama wystartował Nissanem Skyline GT-R R32 w Rajdzie Francji (Tour de Corse), jednak wyścig ukończył na bardzo odległej pozycji - 46. Wąska, kręta, wyboista trasa tego rajdu, to nie klimaty dla takiego "kolosa" jak Skyline. Nie znam okoliczności użycia tego samochodu w europejskim rajdzie, dla ciekawości przeorałem bazę danych JAF (Japan Automobile Federation) dotyczącą wyników japońskich wyścigów All Japan Rally Championship, ale nie było tam nic na temat Nissana Skyline GT-R.

Natomiast odnośnie Skyline z trzeciej generacji (C10), kompletnie nie znam historii tego samochodu w rajdach. Trzy pierwsze zdjęcia Skyline C10 pochodzą z 1972 roku, zrobione zostały podczas rajdu TACS w prefektórze Tochigi, widać na nich Skyline zarówno w nadwoziu sedan jak i coupe.

Jakby nie było, to chyba fajnie zobaczyć dla odmiany Skyline w takich klimatach ;-)






Japońska policja.


Kilka fotek z japońskimi, policyjnymi samochodami o różnym przeznaczeniu, od patrolowania ulic, po pościgi na autostradach.


Honda Insight police
Honda Insight police 警察 japoński policyjny samochód



Honda NSX police
Honda NSX police 警察 japoński policyjny samochód



Mazda RX-7 FD police
Mazda RX-7 FD police 警察 japoński policyjny samochód



Mazda RX-7 FD police
Mazda RX-7 FD police  警察 japoński policyjny samochód



Mazda RX-8 police
Mazda RX-8 police  警察 japoński policyjny samochód



Mitsubishi Galant VR4 police
Mitsubishi Galant VR4 police  警察 japoński policyjny samochód



Nissan Caravan E25 police
Nissan Caravan E25 police  警察 japoński policyjny samochód



Nissan Fairlady Z (350Z) Z33 police
Nissan Fairlady Z (350Z) Z33 police 警察 japoński policyjny samochód



Nissan Fairlady Z (350Z) Z33 police
Nissan Fairlady Z (350Z) Z33 police  警察 japoński policyjny samochód



Nissan Skyline GT-R R33 police
Nissan Skyline GT-R R33 police  警察 japoński policyjny samochód



Nissan Skyline GT-R R33 police
Nissan Skyline GT-R R33 police  警察 japoński policyjny samochód



Nissan Skyline GT-R R34 police
Nissan Skyline GT-R R34 police  警察 japoński policyjny samochód


 
Nissan Skyline GT-R R34 police
Nissan Skyline GT-R R34 police  警察 japoński policyjny samochód



Nissan Skyline GT-R R34 police
Nissan Skyline GT-R R34 police  警察 japoński policyjny samochód



Nissan Skyline GT-R R34 police
Nissan Skyline GT-R R34 police  警察 japoński policyjny samochód



Subaru Legacy B4 police
Subaru Legacy B4 police  警察 japoński policyjny samochód



Suzuki Cultus Crescent (Baleno) police
Suzuki Cultus Crescent (Baleno) police  警察 japoński policyjny samochód



Toyota Crown S15 police
Toyota Crown S12 police  警察 japoński policyjny samochód



Toyota Crown S17 police
Toyota Crown S17 police  警察 japoński policyjny samochód






Źródła:


http://minkara.carview.co.jp/userid/717755/blog/21246139/
http://pmc-s.blog.so-net.ne.jp/2011-09-29
http://www.forum-auto.com/sport-auto/histoire-du-sport-auto/sujet378103-23640.htm#t15103503
http://www.forum-auto.com/sport-auto/histoire-du-sport-auto/sujet378103-6210.htm#t14801631
http://www.rallye-info.com/carmodel.asp?car=199
http://jbird.exblog.jp/10280902/
http://www.atlas-web.com/keisatu/keisatuhome-b.htm
http://catcatbox.com/forum.php?mod=viewthread&tid=2786897
http://www.2000fun.com/thread-4753891-1-1.html

3 komentarze:

  1. czemu te policyjne auta mają na maskach plastikowe owiewki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłem dwa wyjaśnienia:
      1. Prawdopodobnie są to owiewki instalowane tylko na samochodach przeznaczonych do pościgów, aby przy dużych prędkościach wiatr nie zerwał "koguta".
      2. HUD, hehehe.

      Z tych dwóch, obstawiam opcję nr 1.

      Tu jest policyjny Skaj R34 z bliska: http://www.youtube.com/watch?v=Pwhb5INSNt8&hd=1

      Usuń
    2. Aha, przypomniałem sobie coś jeszcze. Niektórzy pisali, że to może być ochrona przed kamieniami itp. drobinami atakującymi szybę, gdy pościg będzie się odbywał po nieutwardzonych drogach.

      Tak czy inaczej, łącznie z tymi dwoma wyżej, to tylko domysły, które wyczytałem na różnych forach. Nie znalazłem nigdzie "oficjalnego" wyjaśnienia.

      Usuń