poniedziałek, 28 lutego 2011

12. Jak polubić Toyote MR2 W30 (ZZW30)?

12. Jak polubić Toyote MR2 W30 (ZZW30)? staryjaponiecTyle razy ile widzę ten samochód, zawsze mam skrajnie różne myśli odnośnie designu. Z jednej strony mi się podoba, ale z drugiej... nie przepadam za nim...








"Babski" lub "gejowy" - w taki dziwny sposób jakaś część ludzi ocenia ostatnią generację MR2 (nawet właściciele starszych MR2), w sumie ja wolę myśleć w sposób mniej obraźliwy, że designerzy zapomnieli dodać temu fajnemu samochodowi agresywności. Ale powiedzmy, że można ten stan rzeczy próbować zmienić, oczywiście mam na myśli modyfikacje, głównie związane z wyglądem. Dla jednych to ujma, dla drugich pasja, nie będę się teraz nad tym rozwodził.

Wśród właścicieli ostatniej generacji MR2 nie brakuje osób, którzy uważają ten samochód za piękny w serii. Szanuje to, ponieważ każdy ma swój gust i swoje zdanie. Jednak mój gust wykracza poza seryjny wygląd tego samochodu. A zdanie mam takie, że w totalnej serii design jest dość średni. Jednak kiedy patrzę na drugą generację (W20), wniosek odnośnie trzeciej (W30) jest tylko jeden - IMHO krok wstecz jeśli chodzi o agresywność czy też dostępne silniki (na niektórych rynkach). Dlatego też w przypadku W30, nie mam absolutnie nic przeciwko modyfikacjom (tzn. ja generalnie nie mam nic przeciwko takim zabiegom, ale sporo zależy od ich wykonania).

Na międzynarodowym forum MR2 oraz kilku innych, przeglądnąłem tematy dotyczące zdjęć tych samochodów (prezentowanych przez właścicieli lub znalezionych w internecie). Na dzień dodania tego wpisu, druga generacja totalnie dominuje, po prostu pogrom, następnie pierwsza i w końcu trzecia, na oko przedstawia się to procentowo: 75% 15% 10%, na dzień dzisiejszy. Pod względem ogólnej ilości tematów na forach (modyfikacje, giełda itp.) wygląda to w miarę podobnie. Nie dziwi mnie sytuacja odnośnie drugiej generacji, ale nieco zaskakujące jest, że na obecną chwilę (luty 2011 r.) pierwsza - W10 (produkowana w latach 1984-1989), jest bardziej popularna od ostatniej (a przynajmniej na zagranicznych forach). Być może jednak coś jest "nie tak" w tym wyglądzie... Kto wie. Ale może z czasem proporcje zmienią się, na korzyść W30, tzn. raczej na pewno stanie się bardziej popularna niż W10, ale myślę, że W20 nie przegoni.
Na serwisach typu Flickr, Photobucket itp., jest to samo, ale mimo niewielkiego obecnie zainteresowania ostatnią generacją, udało mi się znaleźć trochę przykładów moim zdaniem fajnie wyglądających ZZW30 (wkleję kilkanaście).

Edit:
Z czasem na blogu powstał opis tego samochodu, zapraszam:
http://staryjaponiec.blogspot.com/2013/10/262-toyota-mr2-roadster-spyder-w30.html


Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning



Jako bonus wersja z wyścigów JGTC / Super GT (klasa GT300):

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning, Super GT, wyścigi, racing

Toyota MR2, MR-S, W30, spider, tuning, Super GT, wyścigi, racing



A na koniec powód, dla którego ludzie raczej nie chcą się przesiadać na ostatnią generację MR2 ;-)

Toyota MR2 W20

Toyota MR2 W20

Toyota MR2 W20

1 komentarz:

  1. 2g lepsza ale mi sie i tak ostatnia tez podoba :) oczywiście po lekkim tuningu wizualnym

    OdpowiedzUsuń