Ten Celico-podobny pojazd, okazał się lepszy od wszystkich uczestników w tym roku, czyli od wszystkich sportowych samochodów, supercarów, a nawet starych bolidów F1!
Samochód oczywiście niewiele ma wspólnego z szóstą generacją Celicy GT4, został zbudowany na wyścigi, pod maską 2-litrowy, turbodoładowany, 4-cylindrowy silnik z Corolli WRC, mocno zmodyfikowany (m.in. kompresor Rotrex, NOS), o mocy około 800 KM. Do tego napęd AWD oraz masa 1050 kg. Dla lepszego rozkładu masy, pozycja kierowcy została cofnięta do tyłu o 30 cm, poza tym, również środek ciężkości został obniżony.
Efektem tego jest najlepszy czas, podczas tegorocznego Festiwalu Szybkości w Goodwood. Najlepszy czas supercara: Maserati MC12 - 00:49:09. Natomiast stary (z 1981 r.) bolid F1 - Lotus-Cosworth 88B, wykręcił 00:48:52. A jak pojechała Celica? 00:48:01.
Poniżej film z innego przejazdu, a mianowicie podczas telewizyjnej rywalizacji "Top Ten Shootout", na którym Celica wykręciła 00:48:99. Mogło być lepiej, niestety jeden błąd spowodował taki a nie inny czas. Ale i tak robi wrażenie!
SPRINT SERIES TOYOTA CELICA GT4 TECHNICAL SPECIFICATION
Engine type Corolla WRC four-cylinder, 16-valve
Displacement (cc) 1,998
Turbocharger Garrett GT35/42
Supercharger Rotrex, belt-driven
Engine management Motec
Compression ratio 9.7:1
Max. power (DIN hp @ rpm) 700 @ 5,700 at 2bar boost
>800 with nitrous oxide boost
Fuel tank capacity (l) 15
Weight (kg) 1,050
Transmission Mactrack 5-speed manual with Fensport triple-plate clutch
Suspension (front & rear) Reiger Corolla WRC 3-way adjustable dampers,
Brakes Front 343mm and rear 295mm Corolla WRC ventilated discs with Alcon callipers
Wheels 18in
Engine type Corolla WRC four-cylinder, 16-valve
Displacement (cc) 1,998
Turbocharger Garrett GT35/42
Supercharger Rotrex, belt-driven
Engine management Motec
Compression ratio 9.7:1
Max. power (DIN hp @ rpm) 700 @ 5,700 at 2bar boost
>800 with nitrous oxide boost
Fuel tank capacity (l) 15
Weight (kg) 1,050
Transmission Mactrack 5-speed manual with Fensport triple-plate clutch
Suspension (front & rear) Reiger Corolla WRC 3-way adjustable dampers,
Brakes Front 343mm and rear 295mm Corolla WRC ventilated discs with Alcon callipers
Wheels 18in
0 komentarze:
Prześlij komentarz