Samochód ten był totalnie limitowaną wersją, powstało prawdopodobnie ledwie 7 sztuk na przełomie 1998/1999 roku, cena nowego samochodu wynosiła około 4 mln. jenów czyli około 175 tysięcy zł (40% więcej, niż wersja bazowa). Jako baza, posłużył tylnonapędowy GTS25t Type-M z RB25DET pod maską (2.5L turbo, 250 KM @ 6400 rpm i 294 Nm @ 4800 rpm). Silnik przeszedł szereg modyfikacji w firmie REINIK, zwiększyła się pojemność i tak powstał RB-XII, czyli 2.8L i 300 KM.
REINIK, czyli Race and rally Engineering division Incorporated NIssan-Kohi, firma założona w 1964 roku, zajmująca się produkcją i modyfikacją silników oraz części do samochodów Nissana (w mniejszym stopniu również dla Isuzu oraz Mitsubishi), zarówno cywilnych jak i używanych wyłącznie do sportu.
Poza silnikiem zmodyfikowanym przez REINIK, samochód otrzymał trochę części od Nismo np. elementy zawieszenia, układu wydechowego, hamulcowego itp., jak również niektóre części zostały zaadaptowane z pozostałych Skyline GT-R. Nie dogrzebałem się do informacji na temat wnętrza.
Niestety, siedem wyprodukowanych egzemplarzy 280Type-MR ponad 10 lat temu, raczej sugeruje, że dzisiaj niewiele z nich pozostało przy życiu, a każdy który jeździ, ma wartość wyłącznie kolekcjonerską i raczej częściej stoi pieszczony w garażu, niż lata po torach wyścigowych.
REINIK, czyli Race and rally Engineering division Incorporated NIssan-Kohi, firma założona w 1964 roku, zajmująca się produkcją i modyfikacją silników oraz części do samochodów Nissana (w mniejszym stopniu również dla Isuzu oraz Mitsubishi), zarówno cywilnych jak i używanych wyłącznie do sportu.
Poza silnikiem zmodyfikowanym przez REINIK, samochód otrzymał trochę części od Nismo np. elementy zawieszenia, układu wydechowego, hamulcowego itp., jak również niektóre części zostały zaadaptowane z pozostałych Skyline GT-R. Nie dogrzebałem się do informacji na temat wnętrza.
Niestety, siedem wyprodukowanych egzemplarzy 280Type-MR ponad 10 lat temu, raczej sugeruje, że dzisiaj niewiele z nich pozostało przy życiu, a każdy który jeździ, ma wartość wyłącznie kolekcjonerską i raczej częściej stoi pieszczony w garażu, niż lata po torach wyścigowych.
Porównanie specyfikacji 280 Type-MR vs GTS25t Type-M vs GT-R (niestety po japońsku, ale większość można się domyślić - chodzi mi o tabelkę na drugim zdjęciu):
A tu bardziej szczegółowe dane techniczne wyłącznie dla wersji 280 Type-MR:
Silnik i układ wydechowy:
Nazwa silnika: REINIK RB-XII
Typ silnika: rzędowy, 6-cylindrowy, 24-zaworowy, DOHC, turbo
Średnica cylindra x skok tłoka: 87.0 x 77.7 mm
Długość korbowodu: 119.5 mm
Uszczelka pod głowicą: metalowa 1.2 mm
Pojemność: 2.8L (2771 cm3)
Stopień sprężania: 8.5:1
Układ wydechowy: NISMO Weldina
Turbosprężarka: z wersji GTS25t Type-M
Moc: 300 KM @ 6400 rpm
Moment obrotowy: 343 Nm @ 4800 rpm
Przeniesienie napędu:
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna (z wersji GTS25t Type-M)
Sprzęgło: z modelu R32 GT-R
LSD: z wersji GTS25t Type-M
Zawieszenie, koła i hamulce:
Amortyzatory: NISMO (z regulacją)
Sprężyny: NISMO Type D
Hamulce: zaciski 4-tłoczkowe (z wersji GTS25t Type-M)
Klocki hamulcowe: NISMO
Opony przód/tył: 205/55/R16
Felgi: 16 x 6.5
Wymiary i masa:
Wymiary: 4640 x 1720 x 1310 mm
Rozstaw osi: 2720 mm
Rozstaw kół: przód 1480 mm, tył 1470 mm
Prześwit: 105 mm
Masa: 1400 kg
Silnik i układ wydechowy:
Nazwa silnika: REINIK RB-XII
Typ silnika: rzędowy, 6-cylindrowy, 24-zaworowy, DOHC, turbo
Średnica cylindra x skok tłoka: 87.0 x 77.7 mm
Długość korbowodu: 119.5 mm
Uszczelka pod głowicą: metalowa 1.2 mm
Pojemność: 2.8L (2771 cm3)
Stopień sprężania: 8.5:1
Układ wydechowy: NISMO Weldina
Turbosprężarka: z wersji GTS25t Type-M
Moc: 300 KM @ 6400 rpm
Moment obrotowy: 343 Nm @ 4800 rpm
Przeniesienie napędu:
Skrzynia biegów: 5-biegowa, manualna (z wersji GTS25t Type-M)
Sprzęgło: z modelu R32 GT-R
LSD: z wersji GTS25t Type-M
Zawieszenie, koła i hamulce:
Amortyzatory: NISMO (z regulacją)
Sprężyny: NISMO Type D
Hamulce: zaciski 4-tłoczkowe (z wersji GTS25t Type-M)
Klocki hamulcowe: NISMO
Opony przód/tył: 205/55/R16
Felgi: 16 x 6.5
Wymiary i masa:
Wymiary: 4640 x 1720 x 1310 mm
Rozstaw osi: 2720 mm
Rozstaw kół: przód 1480 mm, tył 1470 mm
Prześwit: 105 mm
Masa: 1400 kg
0 komentarze:
Prześlij komentarz