środa, 26 października 2011

68. Autobacs Super GT 2011

68. Autobacs Super GT 2011 staryjaponiec
Podsumowanie sezonu 2011 najbardziej znanej japońskiej ligii wyścigowej. Informacje, zdjęcia, filmy i wyniki.









W klasie GT500 jeździło 15 samochodów, natomiast w GT300 - 26. W poprzednim sezonie, mistrzostwo GT500 powędrowało do Weider Honda Racing, debiutująca Honda HSV-010 GT sprawiła bardzo miłą niespodziankę i okazała się najlepsza. W tym roku musiała uznać wyższość dwóch Nissanów, ale i tak uplasowała się na trzecim miejscu.

Ze względu na zniszczenia (np. elektrowni atomowych) spowodowane tsunami i trzęsieniami ziemi, jakie nawiedziły Japonię w tym roku, kalendarz i zasady sezonu 2011 zostały nieco zmodyfikowane. Tor Okayama, na którym rozgrywała się pierwsza runda, został w niewielkim stopniu uszkodzony, stąd też zapadła decyzja o przełożeniu wyścigu z 2 kwietnia na 22 maja, dlatego pierwszy wyścig odbył się na torze Fuji. Dystans wszystkich wyścigów uległ zmianie, Fuji z 500 km na 300 km, Suzuka z 700 km na 500 km, natomiast reszta z 300 km na 250 km.

Nastąpiło też kilka zmian w drużynach. Na początek największa niespodzianka, mistrz klasy GT300 z sezonu 2008 - team MOLA, w tym roku przeniósł się do klasy GT500... i zdobył tytuł mistrza! Taki sam ruch wykonał Racing Project Bandoh, mistrz klasy GT300 z sezonu 2009, jednak nie poszło mu tak dobrze jak MOLA i sezon 2011 zakończył na 13 miejscu. Lexus po raz ostatni użył w Super GT modelu SC430, w sezonie 2012 samochód ten zostanie zastąpiony przez LFA, zapowiada się super walka z GT-R i HSV-010 GT.
W Super GT 2011 pojawiły się Ferrari F458GTC i Corvette Z06-R, oba jeżdżące w klasie GT300, dla Chevroleta był to powrót do Super GT, ostatni raz uczestniczył w 2007 roku.
Teraz trochę smutnych wiadomości, RE Amemiya - kultowy team od 16 lat jeżdżący Mazdą RX-7, niestety wycofał się z Super GT, taka sama decyzja zapadła w przypadku Hasemi Motorsport - mistrza klasy GT300 w poprzednim sezonie; sprawiło to, że po raz pierwszy od 1995 roku, Nissan i Mazda nie mają swoich przedstawicieli w klasie GT300. Może czas, aby Mazda Furai zadebiutowała w klasie GT500 ;)

Pierwszy wyścig na Fuji został przerwany, ponieważ obfite opady deszczu nie pozwalały na bezpieczną jazdę. Wyścig na torze Suzuka spotkał ten sam los, jednak został on przerwany ze względu na czasowe wyłączenia prądu w Japonii - skutek uszkodzeń elektrowni atomowych.

Na koniec, klasyfikacja i wyniki. Filmy ze skrótami z wyścigów, trwają około 3 minuty (chyba, że ktoś ma ochotę na pełne relacje, wtedy polecam link do kanału Youtube, na końcu wpisu).


Super GT 2011, JDM, wyścigi, japonia


Runda 1 - OKAYAMA, 2011-05-21

Klasa GT500
1. CALSONIC IMPUL GT-R
2. RAYBRIG HSV-010
3. KEIHIN HSV-010

Klasa GT300
1. triple a Vantage GT2
2. JIMGAINER DIXCEL DUNLOP 458
3. RIRE Lamborghini RG-3




Runda 2 - FUJI, 2011-04-30

Klasa GT500
1. MOTUL AUTECH GT-R
2. ENEOS SUSTINA SC430
3. WedsSport ADVAN SC430

Klasa GT300
1. HANKOOK PORSCHE
2. JIMGAINER DIXCEL DUNLOP 458
3. ZENT Porsche RSR




Runda 3 - SEPANG, 2011-06-18

Klasa GT500
1. Weider HSV-010
2. S Road MOLA GT-R
3. KEIHIN HSV-010

Klasa GT300
1. HATSUNEMIKU GOODSMILE BMW
2. JIMGAINER DIXCEL DUNLOP 458
3. PACIFIC NAC IKAMUSUME Ferrari




Runda 4 - SUGO, 2011-07-30

Klasa GT500
1. S Road MOLA GT-R
2. DENSO SARD SC430
3. EPSON HSV-010

Klasa GT300
1. SG CHANGI IS350
2. COROLLA Axio apr GT
3. ARTA Garaiya




Runda 5 - SUZUKA, 2011-08-20

Klasa GT500
1. Weider HSV-010
2. S Road MOLA GT-R
3. CALSONIC IMPUL GT-R

Klasa GT300
1. R&D SPORT LEGACY B4
2. HANKOOK PORSCHE
3. RIRE Lamborghini RG-3




Runda 6 - FUJI, 2011-09-10

Klasa GT500
1. ZENT CERUMO SC430
2. CALSONIC IMPUL GT-R
3. KEIHIN HSV-10

Klasa GT300
1. HATSUNEMIKU GOODSMILE BMW
2. SG CHANGI IS350
3. EVANGELION RT TEST TYPE-01 Apple Shiden




Runda 7 - MOTEGI, 2011-10-15

Klasa GT500
1. MOTUL AUTECH GT-R
2. S Road MOLA GT-R
3. ZENT CERUMO SC430

Klasa GT300
1. R&D SPORT LEGACY B4
2. JIMGAINER DIXCEL DUNLOP 458
3. SG CHANGI IS350



Super GT 2011, JDM, wyścigi, japonia


Klasyfikacja kierowców:

Klasa GT500 (kierowcy - drużyna - samochód)
1. Masataka Yanagida, Ronnie Quintarelli - MOLA - S Road NISSAN GT-R R35
2. Satoshi Motoyama, Benoit Treluyer - NISMO - MOTUL AUTECH NISSAN GT-R R35
3. Takashi Kogure, Loic Duval - Weider Honda Racing - Weider Honda HSV-010 GT

Klasa GT300 (kierowcy - drużyna - samochód)
1. Nobuteru Taniguchi, Taku Bamba - GSR&Studie with TeamUKYO - HATSUNEMIKU GOODSMILE BMW Z4 GT3
2. Tetsuya Tanaka, Katsuyuki Hiranaka - JIMGAINER - JIMGAINER DIXCEL DUNLOP Ferrari 458 GTC
3. Masami Kageyama, Tomonobu Fujii - HANKOOK KTR - HANKOOK PORSCHE 911GT3 R MY2010




Klasyfikacja drużynowa:

Klasa GT500
1. MOLA - S Road NISSAN GT-R R35
2. NISMO - MOTUL AUTECH NISSAN GT-R R35
3. Weider Honda Racing - Weider Honda HSV-010 GT

Klasa GT300
1. GSR&Studie with TeamUKYO - HATSUNEMIKU GOODSMILE BMW Z4 GT3
2. JIMGAINER - JIMGAINER DIXCEL DUNLOP Ferrari 458 GTC
3. HANKOOK KTR - HANKOOK PORSCHE 911GT3 R MY2010




Wszystkie statystyki i tabele dostępne są na oficjalnej stronie Super GT (link na końcu wpisu).




Zwycięzcy:









1. GT500 - MOLA - S Road NISSAN GT-R R35
GT500 - MOLA - S Road NISSAN GT-R R35



2. GT500 - NISMO - MOTUL AUTECH NISSAN GT-R R35
GT500 - NISMO - MOTUL AUTECH NISSAN GT-R R35



3. GT500 - Weider Honda Racing - Weider Honda HSV-010 GT
GT500 - Weider Honda Racing - Weider Honda HSV-010 GT



 1. GT300 - GSR&Studie with TeamUKYO - HATSUNEMIKU GOODSMILE BMW Z4 GT3
GT300 - GSR&Studie with TeamUKYO - HATSUNEMIKU GOODSMILE BMW Z4 GT3



 2. GT300 - JIMGAINER - JIMGAINER DIXCEL DUNLOP Ferrari 458 GTC
GT300 - JIMGAINER - JIMGAINER DIXCEL DUNLOP Ferrari 458 GTC



 3. GT300 - HANKOOK KTR - HANKOOK PORSCHE 911GT3 R MY2010
GT300 - HANKOOK KTR - HANKOOK PORSCHE 911GT3 R MY2010





Źródła:

0 komentarze:

Prześlij komentarz