Być może niektórych zdziwi ten wpis, jednak od kilkunastu miesięcy w statystykach bloga widzę sporo zapytań z google dotyczących... napędu Nissana Skyline. Np. "Skyline R33 jaki napęd", "Skyline R34 ma na tył czy awd" itp. Widocznie magia i popularność wersji GT-R sprawiła, że informacje o reszcie płyną dość cienko.
Poniższe zestawienie może być niekompletne, ale myślę, że zawiera zdecydowaną większość wersji. Wszystkie Skyline przed generacją R32, posiadały napęd wyłącznie na tył. W poniższym zestawieniu, zawarte są modele Skyline od R32 do obecnej generacji (V36), która jak wiadomo sprzedawana jest na całym świecie jako Infiniti (podobnie było z poprzednią). Skyline R32, R33 i R34 korzystały z silników wolnossących i turbodoładowanych R6 (poza jednym wyjątkiem w postaci 4-cylindrowego - w R32 sedan 1.8L), natomiast Skyline V35 i V36 mają pod maską wolnossące V6. Dane techniczne V36 są aktualne na dzień dodania tego wpisu, dla ciekawości uwzględniłem też wersję Skyline Crossover budowaną na innej płycie podłogowej.
Jeśli ktoś chce dokładniej zapoznać się z wyglądem poszczególnych wersji, to polecam:
Ewentualnie oferty sprzedaży z rynku Japońskiego:
Nissan Skyline R32 (1989-1993 r.)
R32 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
SEDAN | GXi GXi type X ------CA18I, 1.8L, 91 KM, 142 Nm GTE GTE type X GTE type XV ------RB20E, 2.0L, 125 KM, 172 Nm GTS GTS type S GTS type X ------RB20DE, 2.0L, 155 KM, 184 Nm GTS-t GTS-t type M ------RB20DET, 2.0L turbo, 215 KM, 265 Nm GTS25 type X GTS25 type XG ------RB25DE, 2.5L, 180 KM, 225 Nm |
GTS-4 ------RB20DET, 2.0L turbo, 215 KM, 265 Nm Autech GTS-4 ------RB26DE, 2.6L, 220 KM, 245 Nm |
R32 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
COUPE | GTS GTS SV GTS type S GTS type J GTS type J 60th anniversary GTS V selection GTS V selection II -------RB20DE, 2.0L, 155 KM, 184 Nm GTS-t GTS-t type M GTS-t type M 60th anniversary ------RB20DET, 2.0L turbo, 215 KM, 256 Nm GTS25 type S ------RB25DE, 2.5L, 180 KM, 225 Nm |
GTS-4 ------RB20DET, 2.0L turbo, 215 KM, 256 Nm GT-R GT-R V-Spec GT-R V-Spec II GT-R N1 GT-R Nismo ------RB26DETT, 2.6L twin turbo, 280 KM, 353 Nm |
Nissan Skyline R33 (1993-1998 r.)
R33 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
SEDAN | GTS type G limited GTS type S GTS type X GTS type XG -----RB20E, 2.0L, 130 KM, 172 Nm GTS25 GTS25 type G GTS25 type G SE GTS25 type S / S GTS25 type X GTS25 type XG -----RB25DE, 2.5L, 190 KM, 230 Nm GTS25t type M GTS25t type M spec I GTS25t type M spec II -----RB25DET, 2.5L turbo, 250 KM, 294 Nm |
GTS-4 GTS-4 type G GTS-4 type X GTS-4 type XG -----RB25DE, 2.5L, 190 KM, 230 Nm GT-R Autech Version -----RB26DETT, 2.6L twin turbo, 280 KM, 375 Nm |
R33 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
COUPE | GTS type S GTS urban runner GTS urban runner S -----RB20E, 2.0L, 130 KM, 172 Nm GTS25 GTS25 S package -----RB25DE, 2.5L, 190 KM, 230 Nm GTS25 type S -----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 230 Nm GTS25t type M GTS25t type M 40th anniversary GTS25t type M active LSD GTS25t type M aero GTS25t type M spec I GTS25t type M spec II -----RB25DET, 2.5L turbo, 250 KM, 294 Nm 280 Type-MR -----RB-XII, 2.8L turbo, 300 KM, 343 Nm GT-R LM -----RB26DETT, 2.6L twin turbo, 305 KM, 373 Nm |
GTS-4 -----RB25DE, 2.5L, 190 KM, 230 Nm GT-R GT-R V-spec GT-R V-spec N1 -----RB26DETT, 2.6L twin turbo, 280 KM, 368 Nm Nismo 400R -----RBX-GT2, 2.8L twin turbo, 400 KM, 478 Nm |
Nissan Skyline R34 (1998-2002 r.)
R34 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
SEDAN | GT GT special edition -----RB20DE, 2.0L, 155 KM, 186 Nm 25GGT 25GGT-V 25GGT-X -----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 255 Nm 25GT turbo 25GT-X turbo -----RB25DET, 2.5L turbo, 280 KM, 343 Nm |
25GGT FOUR 25GGT FOUR L selection 25GGT-X FOUR -----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 255 Nm |
R34 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
COUPE | GT -----RB20DE, 2.0L, 155 KM, 186 Nm 25GT 25GT-V 25GGT 25GGT-V -----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 255 Nm 25GT turbo -----RB25DET, 2.5L turbo, 280 KM, 343 Nm |
25GGT FOUR -----RB25DE, 2.5L, 200 KM, 255 Nm GT-R GT-R V-Spec GT-R V-Spec II GT-R V-Spec II Nür GT-R M-Spec GT-R M-Spec Nür GT-R N1 -----RB26DETT, 2.6L twin turbo, 280 KM, 392 Nm GT-R NISMO Z-tune -----RB26DETT Z2, 2.8L twin turbo, 500 KM, 540 Nm |
Nissan Skyline V35/CV35 (2001-2006 r.)
V35 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
SEDAN | 250GT 250GT P collection 250GT premium 250GT premium stylish Leather 250GT premium 70th-II 250GT premium limited Leather 250GT S collection 250GTe 250GTm 250GTm 70th-II 250GTm NAVI edition -----VQ25DD, 2.5L, 215 KM, 270 Nm 300GT 300GT P collection 300GT premium 300GT S collection -----VQ30DD, 3.0L, 260 KM, 234 Nm 350GT 350GT premium 350GT premium stylish Leather 350GT premium limited Leather 350GT-8 350GT-8 stylish Leather -----VQ35DE, 3.5L, 272 KM, 353 Nm |
250GT FOUR 250GT FOUR 70th-II 250GT FOUR P collection 250GT FOUR premium 250GT FOUR premium stylish Leather 250GT FOUR premium limited Leather 250GT FOUR S collection 250GTm FOUR250GTm FOUR 70th-II 250GTm FOUR NAVI edition -----VQ25DD, 2.5L, 215 KM, 270 Nm |
CV35 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
COUPE | 350GT 350GT premium 350GT premium Leather package -----VQ35DE, 272 KM, 353 Nm 350GT 350GT premium 350GT premium stylish Leather 350GT premium 70th-II -----VQ35DE, 280 KM, 362 Nm |
brak |
Nissan Skyline V36/CV36/J50 (od 2006 r.)
V36 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
SEDAN | 250GT 250GT A package 250GT type P 250GT type P 50th limited 250GT type S 250GT type V -----VQ25HR, 2.5L, 225 KM, 258 Nm 350GT type P 350GT type P 50th limited 350GT type SP 350GT type SP 50th limited -----VQ35HR, 3.5L, 315 KM, 358 Nm 370GT type P 370GT type S 370GT type SP -----VQ37VHR, 3.7L, 330 KM, 361 Nm |
250GT FOUR 4WD 250GT FOUR type P 4WD 250GT FOUR type P 50th limited 4WD 250GT FOUR type V 4WD -----VQ25HR, 2.5L, 225 KM, 258 Nm |
CV36 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
COUPE | 370GT 370GT type P 370GT type SP -----VQ37VHR, 3.7L, 333 KM, 363 Nm Infiniti G37 Coupe IPL -----VQ37VHR, 3.7L, 348 hp, 374 Nm |
brak |
J50 | NAPĘD NA TYŁ (RWD) | NAPĘD NA CZTERY KOŁA (AWD) |
CROSSOVER | brak | 370GT FOUR crossover -----VQ37VHR, 3.7L, 330 KM, 361 Nm |
Źródła:
http://www.nismo.co.jp/en/index.html
http://www.skylinesaustralia.com/forums/topic/29219-japans-supercar-thread/
http://www.skylinesaustralia.com/forums/topic/137180-skyline-280-type-mr/
http://www.car-net.jp/car_spec/nissan/skyline/000321.html
http://www.nissan-kohki.jp/
http://specs.cars-directory.net/nissan/
http://www.autech.co.jp/
http://en.wikipedia.org/
Skyline GT-R 32-34 miał coś pomiędzy AWD i RWD a nie stałe AWD. Zwało się to Atessa. Działało to tak, że gdy koła tylne łapały jakiś poślizg system ten przekazywał jakąś część momentu na przednie koła.
OdpowiedzUsuńATESSA. to system czterech kół skrętnych, a nie podział mocy na osie.. . GT-R'y miały napęd AWD, niestety nie wiem o jakim podziale mocy.
UsuńATESSA to system napędu 4x4 w Nissanie. W samochodach z silnikiem ułożonym poprzecznie rozdzielał moc 50/50, a w samochodach z silnikiem ułożonym wzdłużnie moc szła na tył. W momencie utraty przyczepności przez przód, system dzielił moc nawet 50/50.
Usuń