sobota, 9 lipca 2016

377. Blog update #09

377. Blog update #09 staryjaponiec blogW październiku 2015 roku napisałem, że postaram się umieszczać więcej wpisów. Jak widać, nie wyszło, z wielu powodów. Niestety, nie jestem i nie będę już w stanie wygospodarować więcej czasu na bloga. Będzie to wyglądało mniej więcej tak, jak w 2015 r. i obecnie, czyli 1-2 wpisy miesięcznie, a czasami mogą wystąpić dłuższe przerwy. Dla mnie to wszystko jest naturalne, po prostu wiele rzeczy w życiu się zmienia i trzeba się adaptować. Przy okazji, to jest ostatni update odnoszący się do mojej aktywności na blogu, nie ma już sensu tego w kółko aktualizować, będzie co ma być :-)
A póki co, za niedługo kolejna część wpisu z cyklu "Japońskie kabriolety, roadstery, spyder." Tutaj więcej:

4 komentarze:

  1. Cóż, tak w życiu bywa. U siebie mam podobnie. Akurat mi się podobają bardzo Twoje wpisy. Robisz mniej ale jak już jest coś, to jest wyczerpane do maksimum. Na tyle ile materiały i zdobyta wiedza pozwala.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam znalazłem ten blog dość niedawno szukając informacji o ograniczeniach mocy i prędkości w japońskiej motoryzacji. Blog naprawdę robi robotę, czyta się go przyjemnie, jest rzetelny okraszony pięknymi zdjęciami jeszcze piękniejszych samochodów. Mam natomiast takie pytanie, czy w najbliższej przyszłości możemy spodziewać się artykułu, wzmianki o Nissanie R32 lub R34? zależy mi głównie na stronie technicznej tych maszyn tzn. długość i szerokość płyty podwoziowej, rozstaw kół i osi, masa własna, rozkład masy, rodzaj zawieszenia, wymiary zewnętrzne pojazdu, a także maks. prędkość obrotowa wału korbowego (REV limit), rodzaj hamulców itp. Być może są to informacje, które łatwo znaleźć nie mniej jednak mi się nie udało, owszem znalazłem kilka stron ale są to czcze gadaniny nie poparte żadnym zdjęciem czy informacją. Gdyby Pan mógł chociaż nakierować na jakieś źródło niekoniecznie w języku polskim byłbym wdzięczny. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mogę już niestety składać żadnych obietnic co do jakichkolwiek wpisów.

      Odnośnie R32, posiadam takie opracowanie: Sky is the limit. Sporo informacji dotyczących R32 oraz drobne info o R33. Na dole podam Ci link do mojego dysku google, opracowanie znajdziesz w odpowiednim dziale.

      Strona z ogólnymi informacjami:
      http://www.jbskyline.net/
      Trafiłem na nią ponad 10 lat temu, kiedy zaczynałem się interesować japońską motoryzacją. Są tam krótkie opisy wszystkich Skyline, oraz podstawowe specyfikacje wszystkich wersji GT-R.

      Kolejna strona z technicznymi materiałami, czyli specyfikacje, instrukcje itd.
      http://gtr.org.uk/manuals.htm
      To powinno Cię zainteresować.

      Oprócz tego, 36-stronicowa broszura Skyline R34 GT-R z ostatnich lat produkcji:
      http://jccc.web.fc2.com/japanese/nissan/index-en.html
      Wszystko oczywiście po japońsku, ale jest tam kilka różnych schematów, przekrojów itp.

      Mam jeszcze kilka innych broszur firm tuningujących Skyline, np. ARC, Tomei itd. Jakość tych broszur jest średnia, tzn. średnia rozdzielczość. Zgrałem to ponad dwa lata temu z pewnej japońskiej strony dotyczącej Nissanów Skyline, niestety strona od roku już nie istnieje. Jeśli ewentualnie interesują Cię te broszury, pobierz z mojego dysku google:

      https://drive.google.com/open?id=0Bzo056DuC5_hSG9SRUNqa1I5WnM

      Jakby coś nie dało rady ściągnąć, to daj mi znać.

      Usuń
    2. Nie wiem co powiedzieć... naprawdę dziękuję!

      Usuń