Ten ładny, bardzo dobrze wykonany oraz funkcjonalny samochód, po raz pierwszy został pokazany na targach Tokyo Motor Show na przełomie października i listopada 1989 r., natomiast w maju 1990 r. wszedł do sprzedaży i chyba zasłużenie zdobył nagrodę dla samochodu roku w Japonii.
Diamante był bliźniaczym modelem Sigmy, oba samochody dzieliły tą samą płytę podłogową, ale różniły się odrobinę nadwoziem, silnikami oraz wyposażeniem. 30R-SE 4WD (F27A) był flagową wersją Diamante. Wersja o której mowa, z napędem na cztery koła, oferowana była tylko z 4-biegową, automatyczną skrzynią biegów. Pod maską znalazła się widlasta szóstka z serii Cyclone V6 (6G7), która swój debiut zaliczyła w modelu Debonair w 1986 roku, swoją drogą był to pierwszy silnik V6 od Mitsubishi. Wolnossący 6G72 który w 1990 r. napędzał wersję 30R, 30R-SE oraz 30V, miał pojemność 3.0L, dwa wałki rozrządu (była też wersja SOHC np. obecna w Sigmie), moc 210 KM @ 6000 rpm oraz 270 Nm @ 3000 rpm.
Diamante był dość nowoczesnym samochodem. Uwielbienie Mitsubishi do wszelkich elektronicznych gadżetów, ujawniło się również w tym modelu. Oprócz zaawansowanej kontroli trakcji (bardziej niż w przypadku np. BMW czy Mercedes-Benz z początku lat 90), posiadał również 4WS (4-Wheel Steering), 4IS (4-wheel Independent Suspension) oraz 4ABS (4-wheel Anti-lock Brake System). Wnętrze również było obładowane elektroniką: automatycznie ustawiane fotele, lusterka czy kierownica za pomocą zdefiniowanych ustawień oraz multimedialny panel zintegrowany z nawigacją, systemem audio, telewizją oraz informacjami dotyczącymi samochodu.
W 1992 roku, Diamante zadebiutował w Stanach Zjednoczonych, jednak nie odniósł tam takiego sukcesu jak np. w Japonii oraz Australii. W tym samym roku, powstała wersja kombi, produkowana w Australii.
Pierwsza generacja produkowana była od 1990 do 1995 roku, natomiast druga od 1995 do 2005 roku, po czym produkcja zakończyła się.
Na koniec, film przedstawiający Mitsubishi Diamante:
Jak również oryginalna broszura:
0 komentarze:
Prześlij komentarz