Daihatsu Opti nie jest tak charyzmatyczny jak Autozam AZ-1 czy Honda Beat, ponieważ to trochę inna klasa kei carów, ale myślę, że jest niezłą ciekawostką i warto o nim wspomnieć. Produkowany był przez dwie generacje, w latach 1992-2002. Posiadał napęd FWD lub 4WD we wszystkich wersjach. Skrzynie biegów to 5-biegowa manualna, 3 lub 4-biegowy automat lub bezstopniowa (CVT).
Wychodził w kilku wersjach silnikowych i wyposażenia. Wspomnę może o dwóch najważniejszych moim zdaniem, czyli Classic oraz Beex. Classic jak sama nazwa wskazuje, nawiązywał trochę do stylu retro, wewnątrz jak i na zewnątrz, duży trójkątny grill, okrągłe lampy z tyłu (1-gen.), trochę chromu (głównie po tym można rozpoznać). Natomiast Beex oferował trochę "sportowych" wrażeń, miał turbodoładowane silniki, poza tym oczywiście pakiet dodatków w postaci obniżonego zawieszenia, alufelg, wlotu na masce itp. Jego odpowiednik z pierwszej generacji, to wersja Club Sport.
Przeglądając japońskie ogłoszenia sprzedaży, można dokładniej zobaczyć różnice między wszystkimi wersjami: http://www.goo-net-exchange.com/
Jako, że Opti należał do segmentu kei car, wiadomo, że pod maską miał silniki o pojemności do 659 cm3 (0.7L) o mocy max. 64 KM, wolnossące i doładowane.
Pierwsza generacja produkowana była w latach 1992-1998 r. Nadwozia: 3 lub 5-drzwiowy hatchback. Oznaczenia nadwozia: L300S (FWD) oraz L310S (4WD). Masa: 650-760 kg.
Silniki 3-cylindrowe:
EF-KL SOHC, 42 KM @ 6800 rpm, 53 Nm @ 4400 rpm
EF-ZL SOHC, 55 KM @ 7000 rpm, 57 Nm @ 4000 rpm
EF-EL DOHC, 55 KM @ 7500 rpm, 61 Nm @ 4000 rpm
Druga generacja produkowana była w latach 1998-2002 r. Nadwozie: 4-drzwiowy hardtop sedan - prawdopodobnie jedyny taki kei car w historii. Oznaczenia nadwozia: L800S & L802S (FWD), L810S (4WD). Masa: 730-820 kg.
Silniki 3-cylindrowe:
EF-SE SOHC, 45 KM (od 2000 roku - 48 KM) @ 6400 rpm, 55 Nm @ 3600 rpm
EF-VE DOHC, 58 KM @ 7600 rpm, 63 Nm @ 4000 rpm
EF-DET DOHC turbo, 64 KM @ 6400 rpm, 107 Nm @ 3600 rpm
Silnik 4-cylindrowy:
JB-DET DOHC turbo, 64 KM @ 6000 rpm, 107 Nm @ 3200 rpm
0 komentarze:
Prześlij komentarz