Na obecną chwilę, to ostatnia część jaką przygotowałem, dotycząca przyszłych, sportowych, japońskich samochodów. Ale mam szczerą nadzieję, że wkrótce będzie mi dane wspomnieć jeszcze o innych samochodach, ponieważ nadal istnieje wiele plotek na temat np. następcy Hondy S2000, jak również z obozu Nissana dochodzą słuchy o "niedrogim konkurencie dla Toyoty GT86". Ale póki co, opis trzech samochodów z tematu. Reszta wpisów z tej serii dostępna jest po kliknięciu w tag "przyszłość".
Toyota GT86 / Subaru BRZ / Scion FR-S. Nowe wersje, facelifting i kolejna generacja.
Pozwoliłem sobie dodać w tej serii wpisów wzmiankę na temat poprawek w "Toyobaru", które wejdą w życie za jakiś czas.
Ale najpierw słowo na temat pewnej specjalnej wersji BRZ. Subaru ostatnio wypuściło w Japonii limitowaną (500 sztuk) wersje BRZ z dodatkami STI. Mowa tutaj o BRZ tS. Uwaga, to NIE JEST wersja BRZ STI, posłużę się tutaj porównaniem z serwisu 7tune.com: tS jest jak pakiet M-Power dla BMW serii 3, natomiast STI jest jak wersja BMW M3 (oczywiście to tylko porównanie filozofii, a nie osiągów między dwiema markami). Choć wersja tS posiada dodatki STI, nadal ma tylko 200 KM, ale jak wiadomo moc to nie wszystko. Oferowane są dwa warianty tS, jeden standardowy (250 sztuk), a drugi GT (250 sztuk). Wariant tS GT posiada trochę dodatków w stylu: spojler z włókna węglowego, nowe opony i felgi, fotele Recaro, nowa gałka zmiany biegów i kierownica, nowe światła przeciwmgielne, dokładka przedniego zderzaka. Standardowy wariant tS jest uboższy o kilka opcji wyposażenia obecnych w GT.
Ogólnie mówiąc, wersja tS sprowadza się do poprawy prowadzenia i hamowania, posiada wzmocniony wał napędowy, nowe zawieszenie Bilstein oraz nowe hamulce Brembo.
Temat faceliftingu wypłynął już rok temu, jednak były to plotki i domysły. Dopiero kilka miesięcy temu pojawiły się oficjalne informacje, póki co, dotyczą Toyoty GT86. Generalnie sprawa jest prosta, Tetsuya Tada - szef projektu odpowiedzialny za GT86 - powiedział, że z okazji faceliftingu GT86 będzie miała więcej mocy niż obecna wersja. Toyota aktualnie testuje trzy warianty: turbo, hybryda oraz większa pojemność silnika. Mówi się, że ostatnia opcja jest najbardziej prawdopodobna, wg anonimowych informatorów, cel to 2.5L i 250 KM, ale jak wiadomo, wszystko może się zmienić.
Model GT86/FR-S okazał się sukcesem dla Toyoty. |
Zupełnie inna sprawa dotyczy drugiej generacji Toyoty GT86. Tetsuya Tada powiedział, że kolejna generacja może w bardzo dużym stopniu różnić się od obecnej, łącznie z porzuceniem silnika typu boxer! Najpierw inżynierowie zajmą się ogólnym konceptem, a później silnikiem.
Czy te samochody (GT86, BRZ, FR-S) okazały się sukcesem? Myślę, że tak, wnioskując po tym co można zobaczyć i przeczytać w internecie. Z tego co mi wiadomo, Subaru BRZ sprzedaje się trochę gorzej niż wersje Toyoty, ale mimo wszystko, samochody są na ustach, często wymieniane jako bardzo dobra opcja klasy podstawowej sportowych samochodów, powstało już trochę fajnych projektów, widać wykorzystanie tych samochodów do sportu czyli drift oraz - szczególnie w Japonii - do typowych wyścigów, włączając w to rajdy. Poza tym, niemal dwa lata po premierze, dostępna jest już dobra baza części do modyfikacji, które niewątpliwie przedłużają życie każdego usportowionego bądź sportowego samochodu oraz skupiają większą ilość pasjonatów. Dodatkowo, konkurencyjne marki dla Toyoty i Subaru, czyli np. VW, Alfa Romeo czy Renault, nie mają "tego czegoś" jeśli chodzi o swoje niedrogie, usportowione samochody, czyli - klasycznego napędu, co również przekłada się na popularność "Toyobaru".
Czy te samochody (GT86, BRZ, FR-S) okazały się sukcesem? Myślę, że tak, wnioskując po tym co można zobaczyć i przeczytać w internecie. Z tego co mi wiadomo, Subaru BRZ sprzedaje się trochę gorzej niż wersje Toyoty, ale mimo wszystko, samochody są na ustach, często wymieniane jako bardzo dobra opcja klasy podstawowej sportowych samochodów, powstało już trochę fajnych projektów, widać wykorzystanie tych samochodów do sportu czyli drift oraz - szczególnie w Japonii - do typowych wyścigów, włączając w to rajdy. Poza tym, niemal dwa lata po premierze, dostępna jest już dobra baza części do modyfikacji, które niewątpliwie przedłużają życie każdego usportowionego bądź sportowego samochodu oraz skupiają większą ilość pasjonatów. Dodatkowo, konkurencyjne marki dla Toyoty i Subaru, czyli np. VW, Alfa Romeo czy Renault, nie mają "tego czegoś" jeśli chodzi o swoje niedrogie, usportowione samochody, czyli - klasycznego napędu, co również przekłada się na popularność "Toyobaru".
Toyota GT86 ze zmienionymi, tylnymi lampami. |
Wspomnienie o drugiej generacji GT86, to bardzo dobra wiadomość, widać, że powrót do sportowych samochodów to nie będzie dla Toyoty jednorazowa przygoda. Mam nadzieję, że do tego czasu (jak i później) GT86 (oraz "bracia bliźniaki") będzie sprzedawać się na wystarczająco profitowym poziomie, tak samo jak "nowa Supra" oraz mniejszy brat GT86, którego nazwy póki co nie znamy.
Odkąd w latach 1965 roku zadebiutował model Sports 800, Toyota nieustannie była w temacie sportowych samochodów, jej gama zawsze zawierała kilka świetnych usportowionych i sportowych modeli. Sports 800, 1600GT, 2000GT, Celica, Supra, MR2, Soarer, a pomiędzy nimi również usportowione wersje popularnych modeli, takie jak np. Carina i Corona GT, Starlet turbo, Corolla AE86 czy AE111, Chaser Tourer V itd. Był tylko JEDEN okres, kiedy Toyota odcięła się od sportowych samochodów, tak jak wspominałem z okazji opisu MR2 W30, było to po 2007 roku, kiedy skończyła się produkcja Soarer Z40, Corolli TS Compressor, MR2 W30 i Celicy T230. Wystarczyło PIĘĆ LAT (w 2012 roku wszedł do sprzedaży model GT86), aby na dorobek Toyoty zwaliła się fala krytyki, wyglądało to tak, jakby ludzie tylko czekali na ten moment, aby móc "legalnie" napisać coś złośliwego i często niemądrego. Jednak na szczęście te czasy to już przeszłość, mam nadzieję, że Toyota wraz z GT86 otworzyła kolejny, długi rozdział swoich sportowych samochodów.
Odkąd w latach 1965 roku zadebiutował model Sports 800, Toyota nieustannie była w temacie sportowych samochodów, jej gama zawsze zawierała kilka świetnych usportowionych i sportowych modeli. Sports 800, 1600GT, 2000GT, Celica, Supra, MR2, Soarer, a pomiędzy nimi również usportowione wersje popularnych modeli, takie jak np. Carina i Corona GT, Starlet turbo, Corolla AE86 czy AE111, Chaser Tourer V itd. Był tylko JEDEN okres, kiedy Toyota odcięła się od sportowych samochodów, tak jak wspominałem z okazji opisu MR2 W30, było to po 2007 roku, kiedy skończyła się produkcja Soarer Z40, Corolli TS Compressor, MR2 W30 i Celicy T230. Wystarczyło PIĘĆ LAT (w 2012 roku wszedł do sprzedaży model GT86), aby na dorobek Toyoty zwaliła się fala krytyki, wyglądało to tak, jakby ludzie tylko czekali na ten moment, aby móc "legalnie" napisać coś złośliwego i często niemądrego. Jednak na szczęście te czasy to już przeszłość, mam nadzieję, że Toyota wraz z GT86 otworzyła kolejny, długi rozdział swoich sportowych samochodów.
Mazda MX-5 ND (czwarta generacja).
MX-5 to kultowy i ceniony roadster który okazał się olbrzymim sukcesem finansowym dla Mazdy. Normalne było, że po generacji NC czeka nas kolejna, jednak tym razem inna marka postanowiła skorzystać z doświadczenia Mazdy w budowaniu niedrogich, sportowych samochodów. W maju 2012 roku, przedstawiciele Mazdy i Fiata ogłosili, że na platformie nowej generacji modelu MX-5 powstaną dwa samochody: Mazda MX-5 oraz Alfa Romeo Spider. Nie będą to jednak aż tak bliźniacze modele, jak Toyota GT86 i Subaru BRZ.
Nowa Mazda MX-5 (ND) ma być lżejsza nawet od pierwszej generacji (NA), inżynierowie ostro pracują nad redukcją masy, która ma wynosić około... 800 kg! Zarówno Mazda jak i Alfa Romeo będą sprzedawały swoje roadstery z własnymi silnikami, w przypadku Alfa Romeo będą to prawdopodobnie 1.4L turbo i 1.8L turbo, natomiast odnośnie Mazdy, mówi się o wolnossących silnikach SkyActiv (przedział 1.3L - 1.6L) benzynowych oraz... diesla, choć w drugim przypadku są to raczej spekulacje, sprzedaż małego roadstera z silnikiem diesla może okazać się trudna.
Stylistyka również będzie osobnym dziełem każdej z firm. Mazda ma swój piękny Kodo Design, natomiast Alfa Romeo Spider będzie w rękach Marco Tencone, odpowiedzialnego między innymi za nowy model Alfa Romeo 4C oraz Maserati Quattroporte i Ghibli, prawdopodobnie nowy Spider będzie nawiązywał do klasycznych Alfa Romeo. Co ciekawe, obecnie większa część tworzenia modeli z gliny, odbywa się w Japonii.
Ostatnio na torze Nurburgring pojawiła się zakamuflowana wersja nowej generacji MX-5, chociaż prawdę mówiąc, jedyne co było w niej zakamuflowane, to technologia, gdyż samochód "ubrano" w design obecnej generacji, więc póki co niewiele można powiedzieć na jego temat, jedyne co rzuca się w oczy, to nieco dłuższy rozstaw osi niż w obecnie produkowanej MX-5.
Nowa Mazda MX-5 (ND) ma być lżejsza nawet od pierwszej generacji (NA), inżynierowie ostro pracują nad redukcją masy, która ma wynosić około... 800 kg! Zarówno Mazda jak i Alfa Romeo będą sprzedawały swoje roadstery z własnymi silnikami, w przypadku Alfa Romeo będą to prawdopodobnie 1.4L turbo i 1.8L turbo, natomiast odnośnie Mazdy, mówi się o wolnossących silnikach SkyActiv (przedział 1.3L - 1.6L) benzynowych oraz... diesla, choć w drugim przypadku są to raczej spekulacje, sprzedaż małego roadstera z silnikiem diesla może okazać się trudna.
Stylistyka również będzie osobnym dziełem każdej z firm. Mazda ma swój piękny Kodo Design, natomiast Alfa Romeo Spider będzie w rękach Marco Tencone, odpowiedzialnego między innymi za nowy model Alfa Romeo 4C oraz Maserati Quattroporte i Ghibli, prawdopodobnie nowy Spider będzie nawiązywał do klasycznych Alfa Romeo. Co ciekawe, obecnie większa część tworzenia modeli z gliny, odbywa się w Japonii.
Ostatnio na torze Nurburgring pojawiła się zakamuflowana wersja nowej generacji MX-5, chociaż prawdę mówiąc, jedyne co było w niej zakamuflowane, to technologia, gdyż samochód "ubrano" w design obecnej generacji, więc póki co niewiele można powiedzieć na jego temat, jedyne co rzuca się w oczy, to nieco dłuższy rozstaw osi niż w obecnie produkowanej MX-5.
Testy nowej generacji Mazdy MX-5. |
Produkcja samochodów odbywać się będzie w Hiroszimie w Japonii, jednak MX-5 i Spider posiadać będą jedynie 40% wspólnych części. Oba modele zadebiutują dopiero w 2015 roku, prawdopodobnie pierwsza będzie czwarta generacja MX-5, która ma również kosztować mniej niż roadster Alfa Romeo.
Cieszy fakt, że Mazda od kilkudziesięciu lat dzielnie i bez żadnej przerwy trzyma się przy sportowych samochodach np. Cosmo Sport, Savanna GT, RX-7, 323 GT-R, Eunos Cosmo, RX-8, MX-5, 3 i 6 MPS (Mazdaspeed 3 i 6), wprawdzie ostatnio pozostały tylko MX-5 oraz Mazdaspeed3, ale są już kolejne doniesienia o "RX-9". Dla Alfa Romeo będzie to spora szansa, ponieważ marka ta od dawna nie miała samochodu z klasycznym napędem w segmencie niedrogich, sportowych samochodów, w porównaniu np. do japońskich konkurentów jak Honda, Toyota, Nissan czy właśnie Mazda. Myślę, że nie ma co się martwić o przyszłość nowych MX-5 i Spider, gdyż oba samochody będą świetne, pod względem technologii i designu.
Cieszy fakt, że Mazda od kilkudziesięciu lat dzielnie i bez żadnej przerwy trzyma się przy sportowych samochodach np. Cosmo Sport, Savanna GT, RX-7, 323 GT-R, Eunos Cosmo, RX-8, MX-5, 3 i 6 MPS (Mazdaspeed 3 i 6), wprawdzie ostatnio pozostały tylko MX-5 oraz Mazdaspeed3, ale są już kolejne doniesienia o "RX-9". Dla Alfa Romeo będzie to spora szansa, ponieważ marka ta od dawna nie miała samochodu z klasycznym napędem w segmencie niedrogich, sportowych samochodów, w porównaniu np. do japońskich konkurentów jak Honda, Toyota, Nissan czy właśnie Mazda. Myślę, że nie ma co się martwić o przyszłość nowych MX-5 i Spider, gdyż oba samochody będą świetne, pod względem technologii i designu.
Honda Civic Type R (czwarta generacja CTR).
Civic Type R to jeden z najbardziej rozpoznawalnych i cenionych hot-hatchbacków, który od 1997 r. do 2010 r. podążał zgodnie z - niezrozumiałą dla niektórych właścicieli np. europejskich hot-hatchów - filozofią Hondy odnośnie stosowanych silników. Wysokoobrotowe, wolnossące, dla wielu są ikoną Hondy, obiektem fascynacji i miłości, jednak wraz z nadejściem XXI wieku powoli zaczęły odstawać od doładowanych konkurentów. Ale nawet bez względu na to, zachowały swoją duszę, niepowtarzalny klimat i rasowy dźwięk zapinającego VTECa. Druga (EP3) i trzecia (FN2) generacja CTR jeszcze długo będą osobliwością na europejskich drogach, ponieważ takich hot-hatchbacków już nie ma i raczej nie będzie, a inne marki dużo wcześniej przeszły na bardziej pospolite doładowane silniki.
W dobie faktów na temat czwartej generacji CTR, można przyjąć powyższy opis jako przedstawienie "klasycznej Hondy", ponieważ nadszedł czas Hondy z turbo, aby co najmniej zrównać się z konkurencją. Nowy Civic Type R ma być pierwszym Civicem z turbodoładowanym, benzynowym silnikiem, najszybszą przednionapędówką na Nurburgringu oraz jedną z najmocniejszych (choć do czasu premiery to ostatnie stwierdzenie może już nie mieć takiego wydźwięku).
W dobie faktów na temat czwartej generacji CTR, można przyjąć powyższy opis jako przedstawienie "klasycznej Hondy", ponieważ nadszedł czas Hondy z turbo, aby co najmniej zrównać się z konkurencją. Nowy Civic Type R ma być pierwszym Civicem z turbodoładowanym, benzynowym silnikiem, najszybszą przednionapędówką na Nurburgringu oraz jedną z najmocniejszych (choć do czasu premiery to ostatnie stwierdzenie może już nie mieć takiego wydźwięku).
Nieoficjalny render nowej Hondy Civic Type R. Tak może wyglądać CTR w 2015 roku. |
Kolejna generacja Hondy Civic, znów szokuje designem, tak samo jak "UFO" z lat 2006-2011. Przede wszystkim, pierwszy raz w historii zabrakło wersji 3-drzwiowej w nadwoziu hatchback. O ile przód nowego Civica może się podobać, to samochód z profilu wygląda trochę ociężale, ale najwięcej kontrowersji wzbudza chyba tył i charakterystyczne "wyłupiaste" lampy. Wersja Type R nabierze odpowiedniej agresywności, więc kto wie, może ten design ma potencjał, przekonamy się.
Dziewiąta generacja Civica bardzo dobrze radzi sobie w tegorocznym BTCC (pierwsze miejsce), a w WTCC kierowca nowego Civica zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji. O ile samochód z 2013 BTCC ma pod maską jeszcze "stary" 2-litrowy K20 (z dołożonym turbo), to jednostka z 2013 WTCC jest całkowicie nowa, stworzona wyłącznie na potrzeby tych wyścigów. Nowy, turbodoładowany silnik HR412E ma pojemność 1.6L.
Dziewiąta generacja Civica bardzo dobrze radzi sobie w tegorocznym BTCC (pierwsze miejsce), a w WTCC kierowca nowego Civica zajmuje aktualnie drugie miejsce w klasyfikacji. O ile samochód z 2013 BTCC ma pod maską jeszcze "stary" 2-litrowy K20 (z dołożonym turbo), to jednostka z 2013 WTCC jest całkowicie nowa, stworzona wyłącznie na potrzeby tych wyścigów. Nowy, turbodoładowany silnik HR412E ma pojemność 1.6L.
Dziewiąta generacja Hondy Civic ma już sukcesy w sporcie. |
Zaangażowanie w sporcie, na pewno pomaga w tworzeniu nowego Civica Type R. Silnik CTR również ma być całkowicie nowy, więc możliwe, że będzie czerpał z HR412E. We wrześniu tego roku, szef Honda Motor Europe, pan Manabu Nishimae, ujawnił pierwsze szczegóły odnośnie silnika nowego Civica Type R, ma to być turbodoładowana jednostka o mocy conajmniej 280 KM i pojemności 2-litrów, na jednym z filmów pokazowych widać, że czerwone pole zaczyna się od 7000 rpm, czyli całkiem nieźle jak na silnik turbo (500-1000 rpm wyżej niż u konkurencji). Do tego, 6-biegowa skrzynia biegów. W przygotowaniu CTR pomaga doświadczony kierowca wyścigowy Gabriele Tarquini, który wcześniej współpracował już z Hondą, a w tym roku jeździ nowym Civicem w WTCC i radzi sobie bardzo dobrze.
Jakiś czas temu rozpoczęły się testy nowego Civica Type R, zakamuflowany samochód śmigał po Nurburgringu. Do premiery pozostały jeszcze około 2 lata, gdyż wg Hondy CTR zawita do salonów dopiero w 2015 r.
Jakiś czas temu rozpoczęły się testy nowego Civica Type R, zakamuflowany samochód śmigał po Nurburgringu. Do premiery pozostały jeszcze około 2 lata, gdyż wg Hondy CTR zawita do salonów dopiero w 2015 r.
"Test mule" nowej Hondy Civic Type R, na niemieckim torze Nurburgring. |
Wygląda na to, że Honda wraca do wysokiego poziomu sportowych samochodów, z jakiego znana była w latach 80 i 90. Nowy NSX i Civic Type R zapowiadają przegonienie konkurencji wśród innych producentów z klasy średniej, w tym większości rywali z rodzimego rynku. Moim skromnym zdaniem brakuje jeszcze jednego modelu, który idealnie zamknąłby ciekawą, przyszłą gamę sportowych modeli Hondy, mam na myśli tylnonapędowe coupe/roadster, konkurenta dla Toyoty GT86, nowej Mazdy MX-5, nowego Nissana Fairlady Z itp. Coś niewielkiego i mniej praktycznego od CTR. Ostatnio zaprezentowany koncept S660 sugeruje mniejszego następcę S2000, ale Honda póki co nic nie wspomina na temat produkcji.
Wracając do Civica Type R, jakby nie było przed nami jeszcze 2 lata oczekiwań i obserwowania prac, w 2015 roku konkurencja zapewne też poczyni postępy, mam nadzieję, że Honda mimo wszystko stworzy rewolucyjnego CTR.
Wracając do Civica Type R, jakby nie było przed nami jeszcze 2 lata oczekiwań i obserwowania prac, w 2015 roku konkurencja zapewne też poczyni postępy, mam nadzieję, że Honda mimo wszystko stworzy rewolucyjnego CTR.
Reszta wpisów dotyczących, przyszłości japońskich, sportowych samochodów:
http://staryjaponiec.blogspot.com/search/label/przyszyszłość
Źródła:
http://wot.motortrend.com/euro-spec-honda-civic-type-r-to-get-turbo-i4-with-at-least-276-hp-403689.html/honda-civic-type-r-prototype-on-track-left-rear-2/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Honda-Civic-Type-R-2013-details-at-Frankfurt-motor-show/
http://www.autoexpress.co.uk/honda/civic/65978/honda-civic-type-r-gets-20-litre-turbo-engine
http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=1162393
http://www.autoblog.com/2012/07/30/honda-reveals-1-6-liter-turbocharged-heart-of-its-new-wtcc-civic/
http://www.honda.co.uk/racing/btcc/cars/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Honda-Civic-Type-R-2013-details-at-Frankfurt-motor-show/
http://world.honda.com/news/2013/4130910Civic-Type-R-Frankfurt-Motor-Show/index.html
http://www.autoblog.com/2012/05/23/mazda-and-fiat-to-co-develop-a-roadster-based-on-next-gen-mx-5/
http://www.autoweek.com/article/20130723/CARNEWS/130729958
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-gen-mazda-mx-5-could-get-diesel-power
http://www.autocar.co.uk/car-news/scoop/2015-mazda-mx-5-spotted
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=44673
http://www.7tune.com/news-the-facts-about-the-brz-sti-ts-version/
http://www.motorauthority.com/news/1086324_forbidden-fruit-2014-subaru-brz-ts
http://www.autoblog.com/2013/08/21/toyota-86-most-likely-to-get-more-power-through-more-displacemen/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Honda-Civic-Type-R-2013-details-at-Frankfurt-motor-show/
http://www.autoexpress.co.uk/honda/civic/65978/honda-civic-type-r-gets-20-litre-turbo-engine
http://www.vtec.net/news/news-item?news_item_id=1162393
http://www.autoblog.com/2012/07/30/honda-reveals-1-6-liter-turbocharged-heart-of-its-new-wtcc-civic/
http://www.honda.co.uk/racing/btcc/cars/
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/Industry-News/Honda-Civic-Type-R-2013-details-at-Frankfurt-motor-show/
http://world.honda.com/news/2013/4130910Civic-Type-R-Frankfurt-Motor-Show/index.html
http://www.autoblog.com/2012/05/23/mazda-and-fiat-to-co-develop-a-roadster-based-on-next-gen-mx-5/
http://www.autoweek.com/article/20130723/CARNEWS/130729958
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/next-gen-mazda-mx-5-could-get-diesel-power
http://www.autocar.co.uk/car-news/scoop/2015-mazda-mx-5-spotted
http://www.ft86club.com/forums/showthread.php?t=44673
http://www.7tune.com/news-the-facts-about-the-brz-sti-ts-version/
http://www.motorauthority.com/news/1086324_forbidden-fruit-2014-subaru-brz-ts
http://www.autoblog.com/2013/08/21/toyota-86-most-likely-to-get-more-power-through-more-displacemen/
Dlaczego nic o nowym lexusie RC?!
OdpowiedzUsuńCo do toyoty gt, bardzo mnie cieszy lifting, ponieważ światła z tyłu mi się nie podobają, takie jakie są aktualnie mogli pozostawić subaru brz, a sami zaprojektować inne. Te na zdjęciu są bardzo fajne!
O Lexusie było w jednym z poprzednich wpisów z tej serii :)
Usuńhttp://staryjaponiec.blogspot.com/search/label/przysz%C5%82o%C5%9B%C4%87
A odnośnie tylnych świateł, masz rację. Ja np. o wiele bardziej wolałem te z wersji koncepcyjnej. Ale z tego co mi wiadomo, można już kupić jakieś "tuningowe" lampy, np. całe czerwone albo "dymione", podobne do tych na fotce, tylko nie wiadomo jak z jakością wykonania.
Hondy prezentują się zacnie ! I postawił bym właśnie na nie, dlatego że inżynierowie Hondy zawsze potrafili wycisnąć bardzo dużo z silników
OdpowiedzUsuńNo mogliby dalej robić N/A :) Ja nie miałbym nic przeciwko. Jednak IMHO taki wolnossak musiałby mieć 2.5 - 3.0 litra, aby moc była porównywalna do przyszłych hot-hatchów w 2015 r., a niestety momentem obrotowym raczej odstawałby, z masą pewnie też dużo nie zejdą, bo to już nie jest chude jajko (EG), tylko spory kompakt.
UsuńChodzą słuchy, że nowy NSX też będzie miał doładowaną wersję, więc jak Honda zacznie ogarniać nowe turbo na takim poziomie jak robiła to z wolnossakami, to może być pięknie. W jednym z wywiadów odnośnie nowego silnika Hondy 1.6L turbo do wyścigów WTCC, któryś z inżynierów Hondy wspominał, że prace przy tym silniku mogą mieć wpływ na przyszłe konstrukcje stosowane w samochodach drogowych.
VTEC'ki z lat 90 siały pogrom.1.6 objeżdzał 2.8 vr Volkswagena.Dźwięk zapinał dech w piersiach gdy oddzywał się pierdzący krzykacz.i-VTEC też był dla mnie dobrym postępem o rozbudowanie rodziny VTECków nie doładowanych do pojemności 2.4 i wyżej.Tu wspomnę też o C32B z NA1,robił robotę.Zwykła Honda to goroźna Honda a uturbiona to killer.Uważam to za dobre posunięcie,jestem ciekaw efektów,mimo iż cif ufo mi się nie podoba to dla silnika bym go kupił.Aktualnie jeżdzę EG4 z 92 roku z SOHC VTEC-E D15Z1 i to jest 900 kilowa rakieta,a gdzie do B16/18/20 i tak dalej i tak dalej.Dobry opis Japoniec,pozdrawiam i doceniam Twoje starania.
OdpowiedzUsuń