niedziela, 8 marca 2015

342. Japońskie kabriolety, roadstery, spyder. Część #01

342. Japońskie kabriolety, roadstery, spyder. Część #01 staryjaponiec blogTo miała być zwykła i szybka seria zdjęć, ale pomyślałem, że warto poświęcić więcej czasu i postarać się napisać o każdym samochodzie kilka zdań. Będą to na prawdę krótkie opisy, plus garść zdjęć. Mazda MX-5 i Honda S2000 to obecnie prawdopodobnie najbardziej popularne japońskie samochody ze składanym dachem. Ale takowych było oczywiście dużo więcej! Dzisiaj będą trzy Nissany (350Z Roadster, Q60 Kabriolet, Fairlady/Sports), Honda (Beat) oraz Mitsubishi (3000GT Spyder).





Chciałbym o każdym z nich napisać osobny, duży wpis, ale wątpię czy to będzie możliwe, póki co, w każdym wpisie skupię się pokrótce na pięciu modelach. Co jakiś czas postaram się umieszczać kolejne części, gdzie w kilku zdaniach podam podstawowe informacje na temat danych samochodów oraz troszkę zdjęć.





Nissan 350Z / Fairlady Z (Z33) Roadster.


Jest to druga "zetka" z otwartym nadwoziem (pierwsza była 300ZX Z32). Coupe zadebiutowało w 2002 roku, natomiast roadster rok później (w Europie prawdopodobnie od 2005 r.). Wersja bez dachu stworzona została głównie na potrzeby rynku amerykańskiego i pod kątem mechanicznym niewiele różni się od coupe. Oczywiście otwarte nadwozie otrzymało trochę wzmocnień. Elektrycznie składany, miękki dach (wyposażony w podgrzewaną tylną szybę), można złożyć w około 20 sekund. Wersja roadster ma masę około 100 kg większą, od coupe. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 6.3 s. w pierwszej wersji z silnikiem VQ35DE, oraz 6.1 s. w ostatniej wersji silnikiem VQ35HR. Nissan kontynuował wersję roadster w kolejnej generacji tego modelu.


Nissan 350Z Roadster, japońskie, zdjęcia, samochody, fajne auta, ciekawe, bez dachu

Nissan 350Z Roadster, japońskie samochody, motoryzacja

Nissan 350Z Roadster, ciekawe auta, JDM

Nissan 350Z Roadster, samochody bez dachu, zdjęcia

Nissan 350Z Roadster, japońskie sportowe auta, fajne modele

Nissan 350Z Roadster, sportowe roadstery, tylnonapędowe, JDM, zdjęcia

Nissan 350Z Roadster, Fairlady Z, Z33, fajne auta, samochody

Nissan 350Z Roadster, Fairlady Z, Z33, stance, gleba, niskie zawieszenie, tuning, japońskie samochody

Nissan 350Z Roadster, Fairlady Z, Z33, auta bez dachu, jakie kupić, ciekawe samochody

Nissan 350Z Roadster, Fairlady Z, Z33, mało znane modele, japońska motoryzacja, JDM, fotki, zdjęcia





Honda Beat.


Jeden z nielicznych kei car, który oferowany był z otwartym nadwoziem. Beat to tylnonapędowa maszyna z wysokoobrotowym silnikiem, Honda postanowiła zastosować wolnossącą jednostkę, w porównaniu do konkurencyjnych, turbodoładowanych. Beat sprzedawana była w latach 1991-1996, wyłącznie z kierownicą po prawej stronie. Skoro była to klasa kei car, to wiadomo jak duży silnik pod maską - 656 cm3 o mocy 64 KM. Cóż, norma Hondy spełniona - odpowiednik 100 KM z jednego, wolnossącego litra! Na temat Beat stworzyłem już wpis, więc nie będę go tutaj kopiował, jeśli ktoś chciałby poczytać, oto link:
http://staryjaponiec.blogspot.com/2012/12/159-mae-jest-szybkie-02-kei-car-honda.html


Honda Beat, roadster, kei car, małe sportowe auta, silnik 0.7, napęd na tył

Honda Beat, roadster, kei car, MTREC, ciekawy design, unikalne samochody

Honda Beat, roadster, kei car, MTREC, małe sportowe auta, samochody z silnikiem umieszczonym centralnie

Honda Beat, kei car, unikalne roadstery, ciekawe samochody, JDM, z rynku japońskiego

Honda Beat, kei car, roadster, małe sportowe samochody, napęd na tył, silnik 0.7, kultowe auta z lat 90

Honda Beat, kei car, roadster, samochody z małymi silnikami, usportowione auta, motoryzacja z lat 90, ciekawe modele

Honda Beat, kei car, roadster, JDM, zdjęcia, ciekawostki, fajne samochody, ciekawe auta, japońska motoryzacja

Honda Beat, kei car, roadster, samochody z lat 90, małe auta z napędem na tył

Honda Beat, kei car, roadster, typowa Honda, badass, małe sportowe samochody, silnik 0.7, małe auta z napędem na tył

Honda Beat, kei car, roadster, typowa Honda, ciekawe samochody, unikalne auta, mało znane modele, motoryzacja z lat 90





Datsun Sports / Fairlady (S310).


Nie mogło zabraknąć w zestawieniu klasyka. Datsun Sports (Fairlady - w Japonii), to piękny, klasyczny roadster, jeden z najbardziej klimatycznych klasyków Nissana. Samochód sprzedawany był również w Europie, a nawet brał udział w europejskich wyścigach w latach 60! Niestety, jak wiadomo dzisiaj rynek wtórny tego modelu nie istnieje w Europie. Największe skupiska są tradycyjnie w Japonii oraz Ameryce. Oznaczenia modeli z serii S310, odpowiadają pojemności silnika, więc Sports 1500 - 1.5L 85 KM, Sports 1600 - 1.6 95 KM oraz Sports 2000 - 2.0L 150 KM. Wersje japońskie (Fairlady) mają podobne parametry. Warto wspomnieć, że ten roadster ma znakomitą historię wyścigową w SCCA (dziesięć tytułów mistrza National SCCA Championships), gdzie używano go do wyścigów przez ponad 20 lat, długo po zakończeniu produkcji. W głównej mierze dzięki temu modelowi, Datsun zaczął kreować swój sportowy image. Oczywiście również w Japonii Datsun Fairlady używany był do najważniejszych wyścigów. W 1969 roku zapowiedziano, że Fairlady Z zostanie następcą tego modelu.


Datsun Sports, S310 series, kultowe auta z lat 60, japońska motoryzacja

Datsun Sports, piękne roadstery, stare samochody, klasyczne auta bez dachu

Datsun Sports, wyścigowe roadstery, samochody bez dachu, sport

Datsun Fairlady 1600, klasyczne japońskie samochody, stare roadstery, kultowe auta, motoryzacja ze starych lat

Datsun Fairlady 1500, G15, tylnonapędowe roadstery, klasyki, oldschool, dawne auta, zdjęcia, galeria, fotki

Datsun Fairlady, stare auta, kultowe roadstery, JDM, japońska motoryzacja, fajne samochody, unikalne, ciekawe

Datsun Sports 2000, Nissan U20, RWD, klasyczne roadstery, stare samochody bez dachu, klimat dawnych lat, stara motoryzacja, JDM, zdjęcia

Datsun Sports 2000, klasyczne samochody bez dachu, roadster, fajne auta

Datsun Fairlady, sportowe roadstery, samochody z Japonii, JDM, wyścigi

Datsun Fairlady 2000, U20, tylnonapędowe roadstery, fajne stare samochody, kultowe auta, zdjęcia





Mitsubishi 3000GT Spyder.


Ten samochód, to biały kruk, limitowana wersja która powstała w niewielkiej liczbie egzemplarzy, prawdopodobnie 1618 (wg kilku źródeł), 741 modeli dostępne w wersji z wolnossącym silnikiem, natomiast 877 z silnikiem twin turbo oraz napędem na cztery koła. Samochód ten można było kupić wyłącznie w latach 1995-1996. 3000GT Spyder posiada elektrycznie składany twardy dach, pracę wykonują cztery elektryczne silniki oraz dwie hydrauliczne pompy. W 1994 r., podczas przedpremierowego testu, samochód porównano z konkurencją w postaci Mercedes-Benz SL. Jednym z kryteriów, był oczywiście dach, 3000GT Spyder rozkłada go w 19 sekund, podczas gdy Mercedes w 15 sekund, złożenie dachu 3000GT Spyder zajmuje również 19 sekund, podczas gdy u Mercedesa już 22 sekund. Warto wspomnieć, że Mitsubishi 3000GT Spyder VR-4, posiadający silnik V6 3.0L twin turbo o mocy 324 KM oraz napęd na cztery koła, do dziś jest jednym z najmocniejszych i najszybszych, japońskich samochodów ze składanym dachem.


Mitsubishi 3000GT Spyder, zdjęcia, galeria, jak wygląda

Mitsubishi 3000GT Spyder, ciekawe samochody

Mitsubishi 3000GT Spyder, unikalne auta

Mitsubishi 3000GT Spyder, mało spotykane samochody

Mitsubishi 3000GT Spyder, ciekawe sportowe auta

Mitsubishi 3000GT Spyder, japońskie samochody ze składanym dachem

Mitsubishi 3000GT Spyder, unikalne wersje samochodów

Mitsubishi 3000GT Spyder, sportowe auta bez dachu

Mitsubishi 3000GT Spyder, wnetrze, interior

Mitsubishi 3000GT Spyder, broszura, reklama, katalog, brochure, folder





Infiniti Q60 / G37 Kabriolet (V36).


Skoro był 50-letni klasyk, to czas na pachnącą nówkę z salonu. Infiniti Q60 (do niedawna G37), to inaczej "nowy" Nissan Skyline (V36) na rynku japońskim, jednak Skyline nigdy nie był dostępny jako kabriolet. Ta wersja należy wyłącznie do Infiniti i zaprezentowana została w 2009 roku. G37 posiada napęd na tył oraz wolnossący silnik VQ37VHR V6 o pojemności 3.7L i mocy 330 KM. Q60 cabrio wyposażony jest w 3-częściowy, elektrycznie składany, twardy dach. Wersja ta, jest cięższa od wersji coupe o około 200 kg. Niedawno zmieniła się nazwa całej serii, więc dzisiaj samochód znany jest jako Infiniti Q60 Kabriolet. Obecnie, jest to jeden z dwóch kabrioletów w japońskiej klasie premium, ten drugi to Lexus IS C.


Infiniti Q60, G37, luksusowe kabriolety

Infiniti Q60, G37, kabriolety z klasy premium

Infiniti Q60, G37, japońskie kabriolety

Infiniti Q60, G37, kabriolet, klasa premium

Infiniti Q60, G37, kabriolety z napędem na tył, VQ37VHR, silnik V6

Infiniti Q60, G37, fajne kabriolety, ciekawe

Infiniti Q60, G37, luksusowe auta ze składanym dachem

Infiniti Q60, G37, luksusowe auta ze składanym dachem, japońskie samochody, zdjęcia, galeria, ciekawe samochody

Infiniti Q60, G37, kabriolet z klasy premium, zdjęcia japońskich samochodów

Infiniti Q60, G37, luksusowe auta, klasa premium, convertible, cabrio, fotki, japońskie samochody





Źródła:

http://www.3000gtspyder.com/
http://www.datsun.org/fairlady/intro.htm
http://www.infinitiusa.com/convertible/q60/models-specs
http://www.3si.org/

4 komentarze:

  1. Datsun Sports zdecydowanie wygrywa zestawienie, nie ma to jak piękny kabriolet z lat 60-tych.

    OdpowiedzUsuń
  2. Będą kabriolety na podwoziu terenówki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O kurczę, całkowicie o nich zapomniałem. Dzięki za przypomnienie! Na pewno wezmę je pod uwagę.

      Usuń
  3. Nissan Murano Cabrio, to jest dopiero fura;)

    OdpowiedzUsuń